تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ8) پیش بینی می شود تا سطوح ۵۹٫۶۵ و ۵۸٫۷۲ دلار در هر بشکه کاهش داشته باشد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در نمودار نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت هر یک بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی از سطح ۷۲٫۴۳ قرار دارند و این روند ممکن است مقداری دیگر قیمت را به نرخهای پایین بکشاند که خط روند نزولی رسم شده نیز اشاره به همین تارگت نزولی ۵۹٫۶۵ و ۵۸٫۷۲ در چارت یک ساعته دارد.

با این حال باید توجه داشت واگرایی افزایشی ایجاد شده در اندیکاتور RSI می تواند به معنای حمایت قیمت نفت خام سبک آمریکا در منطقه بین ۵۹٫۶۵ و ۵۸٫۷۲ باشد و باعث تشکیل حرکت اصلاحی شارپی و افزایش قیمت از نزدیکی این منطقه حمایت شود.

در چارت روزانه سطح حمایت قیمت براساس سطوح فیبوناچی پروجکشن بر روی ۶۰٫۰۹ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار گرفته است. این سطح حمایت مماس با کف کانال افزایشی رسم شده در چارت روزانه است که در واقع از این محدوده می توان انتظار برگشت و همچنین افزایش قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۶۰٫۰۹ را داشت.

بنابراین می توان پیش بینی کرد قیمت نفت خام سبک آمریکا در حوالی سطح حمایت ۶۰٫۰۹ یا مابین منطقه ۵۹٫۶۵ و ۵۸٫۷۲ به کف قیمتی خود برسد و بعد از آن شاهد رشد و افزایش قیمت باشیم. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۶۲٫۰۹ در چارت یک ساعته با قدرت شکسته شود باعث تقویت به سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۶۰ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF9) پیش بینی می شود قیمت آن در منطقه مابین ۶۹٫۶۹ و ۶۸٫۵۹ به کف قیمتی خود برسد و از این محدوده شاهد افزایش قیمت باشیم که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI نشان داده است.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این منطقه بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی از سطح ۸۱٫۸۴ قرار دارند و بررسی امواج الیوت ویو از روند نزولی بزرگ از سطح ۸۶٫۷۴ مویّد تکمیل شدن چرخه پنج موجی در طی یکی دو روز آینده است. از منظر تحلیل تکنیکال موج نزولی جاری (e) به احتمال زیاد در نزدیکی سطح ۶۹٫۶۹ یا بالای سطح ۶۸٫۵۹ پایان می یابد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده نیز است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI اشاره به خسته شدن روند نزولی دارد و از نگاه تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال در حال افزایش است و خود را برای این حرکت شارپی آماده می کند. در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح حمایت مهمی در منطقه مابین ۷۱٫۳۷ و ۷۰٫۵۵ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۶٫۷۴ و خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) برخورد کرده است و این سطوح به همراه نقاط اشاره شده در چارت تایم فریم یک ساعته مانع از کاهش می شوند.

همین امر ورود خریداران و موجب افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال از نزدیکی محدوده حمایتی فوق یعنی ۶۹٫۶۹ الی ۶۸٫۵۹ خواهد شد که تحلیل تکنیکال پایین مویّد این موضوع است. در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۷۱٫۴۶ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۷۲٫۵۶ دلار در هر بشکه در چارت تایم فریم یک ساعته خواهد شد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن