تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن قبل از ریزش مقداری به نزدیکی سطح ۶۱۶۶ دلار در هر تن اصلاح کند و بعد از آن فروشندگان وارد بازار شوند و دیر یا زود سطح حمایت ۶۰۲۷ شکسته خواهد شد و تا سطح حمایت بعدی ۵۹۴۰ ریزش پیدا خواهد کرد اما فعلا این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است و در شرایط کنونی تثبیت قیمت مس در بالای سطح حمایت ۶۰۲۷ یکی از دلایل این حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح مقاومت ۶۱۶۶ است که زیاد پایدار نخواهد بود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۰۲۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۸۰۰ به ۶۳۹۳ تشکیل شده است و در حرکت نزولی چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت مس به سوی سطح حمایت بعدی ۵۹۴۰ می شود. با این حال از آنجایی که سطح حمایت ۶۰۲۷ مماس با خط روند افزایشی رسم شده از الگوی گوه یا کنج (Wedge) است این احتمال قویا وجود دارد که قبل از ریزش شاهد برگشت و اصلاح جزئی قیمت مس به نزدیکی سطح مقاومت ۶۱۶۶ باشیم.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در چارت روزانه نیز پیش بینی می شود دیر یا زود قیمت مس سطح حمایت ۶۰۲۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۳۹۳) را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۷۹۱ سقوط کند و در این موج از پتانسیل بالایی برای پایین کشاندن قیمت به سطوح ۵۷۹۱ و ۵۴۲۰ برخوردار است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۱۶۶ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث تقویت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲۵۳ خواهد شد که این سناریو بعید است و محتمل ترین سناریوی موجود شکست سطح حمایت ۶۰۲۷ و ریزش قیمت مس به سوی سطح ۵۹۴۰ است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۹۳۴ کاهش یابد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۹۰۴ سقوط کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۲۰۵۹ تشکیل شده است و این موج می تواند قیمت آلومینیم آلیاژِی را تا حدود سطوح ۱۸۶۸ و ۱۸۰۹ پایین بکشاند و نوسانات اخیر قیمت آن در محدوده ۱۹۵۰ و ۲۰۰۰ اشاره به تارگت نزولی ۱۹۰۴ دارد.

هر چند شک و تردید اندکی وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی با کاهش بیشتری مواجه شود اما هنوز کاملا مشخص نیست که قیمت بتواند در اولین تلاش خود از سطح حمایت ۱۹۳۴ با قدرت عبور کند و به همین خاطر برای امروز چنانچه قیمت آن به سطح ۱۹۲۸ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۹۳۴ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۵۰ با قدرت شکسته شود باعث افزایش کوتاه قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۶۳ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن