تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و همچنان پیش بینی می شود قیمت آن به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۲۳ اصلاح کند و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۱۹۵ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت مماس با کف کانال افزایشی است و همچنین در نزدیکی حمایت دیگری در ۱۲۰۱ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۲۴۳ تشکیل شده است.

از آنجایی که قیمت آن به بالای سطح ۱۲۱۱ رسیده است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح ۱۲۲۳ اصلاح کند و از نزدیکی این سطح انتظار می روند فروشندگان دوباره وارد بازار شوند و روند نزولی که از سطح ۱۲۴۳ شروع شده است احیا شود. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۰۱ شکسته شود می تواند منجر به کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۱۹۱ و ۱۱۷۹ شود و تارگت نزولی بعدی ۱۱۵۹ می باشد.

لازم به ذکر است در چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا سیگنال فروش به سوی سطح ۱۱۵۹ صادر کرده است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۲۳۸ نشان داده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج بزرگ C از سطح ۱۳۶۶ قرار دارد. شکست این سطح حمایت علامت مهمی را در پی خواهد داشت زیرا الگوی پرچم را تایید خواهد کرد و همین الگو در میان مدت و بلند مدت تارگت ۱۰۳۲ را نشانه خواهد گرفت.

همانطور که در نوشتار روز گذشته اشاره کردم بازار در شرایطی نیست که انتظار خبر خاصی را داشته باشد و به همین دلیل تاثیر اخبار اقتصادی اگر در جهت موافق اونس طلا باشد ممکن است اندک باشد. در طی ۲۴ ساعته گذشته فعالان بازار بیشتر به دلیل نگرانی از خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا و اخبار بدی که روز گذشته از انگلیس اعلام شد به دنبال محل امنی برای سرمایه گذاری می گردند که این امر فعلا باعث تثبیت قیمت جهانی اونس طلا بالای سطح ۱۲۱۱ شده است.

امروز نیز به نظر می رسد چنین اندیشه ای بر بازار حاکم باشد و به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و یکی دو در صد بالا یا پایین بودن شاخصی کلیت داستان را عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد. واقعیت این است که اونس طلا به حمایتهای مهمی بر خورد کرده است.

به عنوان مثال در استانه عدد ۱۲۰۰ یا کف کانال است و ممکن است ملاحظات تکنیکی برای مدتی بر بازار چیره شود. اما نباید فراموش کرد که امواج با دلائل تکنیکی  عمر چندانی ندارند و نمی تواند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شود بنابراین از نظر بنیادی قیمت جهانی اونس طلا همچنان تحت فشار است. از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۲۳ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

با توجه به قرار گرفتن سطح حمایت شاخص جهانی دلار آمریکا در حوالی سطح ۹۶٫۵۰ همچنان انتظار می رود که با افزایش مجدد شاخص جهانی دلار آمریکا به سوی بالاترین سطوح ۱۶ ماهه گذشته، قیمت جهانی اونس طلا تحت فشارهای نزولی باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا