تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و رمزینه تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۵۳۵۴ دلار را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۱۸۵ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (۳) از سطح ۶۳۸۸ تشکیل شده است و این موج هنوز تکمیل نشده است و قادر است قیمت را تا سطح ۵۱۸۵ پایین بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه تارگت نزولی پایین تر یعنی در حدود سطح ۴۷۹۴ را نشانه گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۷۴۱۱ قرار دارد و لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۶۶۹ دلار در چارت یک ساعته می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت بیت کوین نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بیت کوین شبکه ‌ای است که تحت کنترل هیچ ‌کس نیست و یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. پول‌های معمولی به وسیله بانک ‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک ‌های مرکزی تصمیم می ‌گیرند این پول‌ ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره ‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند. این ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترلی ندارند. به جای آن، هر کسی روی شبکه کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار بیت کوین و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌ اش روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد. بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

همچنین بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم ‌افزاهای رایانه ‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود. این ارز دیجیتال اولین نمونه، از ارزهایی است که با نام ارزهای رمز پایه شناخته می‌شوند.

در سایر تحولات در چارت بعدی برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده است طبق بررسی های گذشته هنوز پیش بینی می شود قیمت آن دوباره بتواند به سوی سطح مقاومت ۹۸٫۱۷۹ افزایش یابد و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۹۹٫۲۱ صعود کند.

همانطور که در چارت بعدی شاخص جهانی دلار آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یا موج III از سطح ۹۳٫۸۱۴ (پایین ترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸) قرار دارند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود شاخص قیمت جهانی دلار آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود. بطوری که هر موقع این شاخص حرکت نزولی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تقویت شده و خریداری می شوند و هر موقع این شاخص روند صعودی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده و فروخته می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال رالی افزایشی قیمت از سطح ۸۸٫۲۵۳ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه ۲۰۱۸) یک حالت پنج موجی به خود گرفته است که نشان می دهد موج افزایشی کنونی C می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۰۲٫۵۴۵ برساند. برای شاخص جهانی دلار آمریکا بررسی امواج الیوت از سطح ۹۳٫۸۱۴ به ۹۶٫۱۵۵ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۸) به پنج موج کوچک تقسیم شده است و در این موج قویا پیش بینی می شود که قیمت شاخص جهانی دلار آمریکا در تلاش فعلی خود موفق به تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۹۷٫۱۴۹ شود. لازم به ذکر است در کوتاه مدت هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۹۶٫۹۸۴ (بالاترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) خواهد بود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا