تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

سرانجام همانطور دیروز پیش بینی کرده بودیم برای قیمت نفت خام سطح حمایت کلیدی ۱۰۵٫۷۵ دلار/بشکه شکسته شد و فشار حرکت نزولی ادامه یافت. اکنون راه برای کاهش بیشتر به سطح ۱۰۴٫۱۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هموار شده است که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش قیمت از سطح ۱۰۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۳۰ جولای) به سطح ۱۰۸٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت) نشان می دهد که قیمت نفت خام توانسته به زیر سطح حمایت ۱۰۵٫۰۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد.

هر چند هنوز قیمت نفت خام بالای این سطح قرار دارد اما برای امروز این احتمال وجود دارد که این سطح حمایت دو مرتبه شکسته شود و از آنجایی که بعد از آن دیگر مانع یا سطح حمایت مستحکم و قوی تا نرخ ۱۰۴٫۱۲ وجود ندارد می بایست در انتظار کاهش قیمت به سوی این سطح باشیم.

از دیدگاه امواج الیوت نیز می بینیم که موج نزولی c روند نزولی اخیر قیمت را از سطح ۱۰۷٫۲۷ ( بالاترین سطح روز سه شنبه ) تحت کنترل خود قرار داده است که می تواند در این موج به سوی سطح ۱۰۴٫۱۵ ( بر روی خط فیب ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد که این هدف نیز نزدیک به همان هدف اشاره شده یعنی سطح ۱۰۴٫۱۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

در حرکت اصلاحی نیز سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۵٫۷۵ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد که نبایستی به بالای این سطح افزایش یابد اما اگر شکسته شود و حداقل بتواند ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود می تواند به سطح ۱۰۶٫۴۰ اصلاح و برگشت کند.

بنابراین برای امروز در روند نزولی، سطح ۱۰۵٫۰۲ سطح حمایت جزئی است که شکسته شدن این سطح شروع روندی نزولی جدیدی را تا حدود سطح ۱۰۴٫۱۲ دلار/بشکه نوید خواهد داد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت از سطح حمایت ۱۰۷٫۴۰ دلار/بشکه عبور کند و تا سطح ۱۰۶٫۷۶ کاهش یابد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش قیمت از سطح ۱۰۵٫۷۳ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ جولای) به ۱۱۰٫۰۹ قرار گرفته است که تا به حال دو دفعه به این سطح حمله شده که هر بار آن ناموفق بوده است اما برای بار سوم انتظار داریم که با قدرت از این سطح عبور کند و در سراشیبی سقوط به سوی هدف ۱۰۶٫۷۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گیرد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت در موج کاهشی c قرار دارد که این موج معمولا از نوسانات نزولی بیشتر و شدیدتری نسبت به موج قبلی a که از سطح ۱۱۰٫۰۹ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت) به ۱۰۷٫۵۵ ( پایین ترین سطح روز ۵ اوت) کاهش یافت برخوردار است.

بنابراین با توجه به خطوط فیبوناچی برای امروز منتظر کاهش قیمت نفت برنت در موج نزولی c به سوی سطح  ۱۰۶٫۶۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می مانیم که این هدف نیز نزدیک به سطح ۱۰۶٫۷۶ دلار/ بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.  

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت