تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان پیش بینی می شود قیمت آن از نزدیکی سطح ۱۲۲۳ یا حداکثر از پشت سطح ۱۲۳۱ به پیک و سقف قیمت خود برسد و با کاهش مواجه شود و دوباره فروشندگان را تا سطح ۱۲۱۱ وارد بازار کند. از این رو انتظار می رود از نزدیکی یکی از سطوح ۱۲۲۳ یا ۱۲۳۱ روند نزولی که از سطح ۱۲۴۳ شروع شده است احیا شود.

امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۱۱ با قدرت شکسته شود می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۲۰۱ می شود. همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص است این سطوح مقاومت ۱۲۲۳ و ۱۲۳۱ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۲۴۳ تشکیل شده اند و از نظر تحلیل تکنیکال این روند با توجه به کاهش عمیق قیمت از سطح ۱۲۴۳ تکمیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا سیگنال فروش به سوی سطح ۱۱۵۹ صادر شده است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۲۳۸ نشان داده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج قوی بزرگ C از سطح ۱۳۶۶ وجود دارد.

در میان مدت شکست این سطح حمایت ۱۱۵۹ علامت مهمی را در پی خواهد داشت زیرا الگوی پرچم را تایید خواهد کرد و همین الگو در میان مدت و بلند مدت (طی هفته ها و ماههای آتی) می تواند تارگت ۱۰۳۲ را نمایان سازد. در مجموع حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۱۵۹ رخ داده است در یک پرچم افزایشی شکل گرفته که جزو الگوی ادامه دهنده کاهشی است و این الگو به همراه پرچم قبلی اشاره به یک کاهش بزرگ قیمت از نرخهای فعلی دارد.

از ابتدای هفته شاهد موج چندانی در بازار جهانی اونس طلا نبودیم که علت اصلی این مسئله تعطیلات روز شکرگزاری آمریکا در روزهای پنجشنبه و چهارشنبه است و دیروز نیز معامله گران طلا موفق به شکست خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۲۴۳ نشده اند و می توان برای امروز محدوده بین ۱۲۲۸ و ۱۲۳۱ را مقاومت مهم اونس طلا  دانست.

برای امروز به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و یکی دو در صد بالا یا پایین بودن شاخص اقتصادی از آمریکا کلیت داستان را عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد و نمی تواند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شود.

از نظر بنیادی قیمت جهانی اونس طلا همچنان تحت فشار است و در انتظار هستیم تا در نزدیکی سطوح مقاومت اشاره شده فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود و همچنان انتظار می رود که با افزایش مجدد شاخص جهانی دلار آمریکا از مابین نرخهای حمایت ۹۵٫۸۷ و ۹۵٫۰۸ به سوی بالاترین سطوح ۱۶ ماهه گذشته ، قیمت جهانی اونس طلا مجدد تحت فشارهای نزولی باقی بماند.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار سفارشات کالاهای بادوام و آمار مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا اعلام می شوند. در خصوص کالاهای بادوام باید گفت، این گروه از کالاها مشخصاً ماشین آلات سنگین، صنایع حمل و نقل (خصوصاً هواپیما سازی) و تولیدات کارخانه ای هستند که عمر تقریباْ زیادی (حداقل ۳ سال) داشته باشند. این شاخص از آنجایی اهمیت دارد که چشم اندازی از بخش تولیدی کشور نشان می دهد و مشخص خواهد کرد که وضعیت کار، تولید و بازدهی در مهمترین بخش صنعتی کشور چگونه است.

برای این ماه، انتظار کاهش شاخص کالاهای بادوام آمریکا در ماه اکتبر از %۰٫۷ به %۲٫۲- و انتظار افزایش شاخص خالص کالاهای بادوام آمریکا در ماه اکتبر از رقم قبلی %۰٫۱ به %۰٫۴ وجود دارد که باید گفت در صورت افزایش این شاخص، می توان انتظار قدرت گرفتن شاخص جهانی دلار آمریکا و کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۲۱۱ را داشت. برای شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا نیز انتظار می رود از رقم قبلی ۲۱۶۰۰۰ به ۲۱۵۰۰۰ کاهش یابد. با توجه به تعطیلی آخر هفته بازارهای آمریکا به مناسبت روز شکرگزاری، انتظار می رود روند معاملات با کاهش همراه باشد و عمده توجه معامله گران نیز به تحولات جاری بازار معطوف باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا