تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا هنوز در روندی خنثی مابین سطوح ۱۲۲۷ و ۱۲۳۷ قرار دارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطوح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص پس از شکسته شدن یکی از سطوح فوق ادامه یابد.

باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

برای امروز در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۷ می تواند باعث افزایش به سطوح مقاومت بعدی ۱۲۴۳ و ۱۲۵۰ شود و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۲۷ با قدرت شکسته شود می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۱۲۲۰ و ۱۲۱۵ شود. همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۳۷ بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۲۴۳ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

قیمت جهانی اونس طلا پس از اعلام آتش بس تجاری بین آمریکا و چین فعلا بین منطقه خنثی ۱۲۲۷ و ۱۲۳۷ در نوسان است و می بایست منتظر شکست یکی از سطوح فوق بود تا جهت قیمت آن مشخص گردد. آغاز حرکت بازار در هفته جدید با انتشار خبر توافق تجاری بین آمریکا و چین به صعود بازارهای سهام و ارزهای پربازده در مقابل دلار آمریکا انجامید.

مهمترین خبر این هفته، به شهادت جرومی پاول رئیس بانک فدرال در مورد افزایش نرخ بهره بانکی و گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا بازگردد، امری که می تواند همانند سخنرانی هفته گذشته رئیس بانک فدرال موتور حرکت اونس طلا را از سطح حمایت ۱۲۱۱ به سمت بالا هدایت کند و نیز در صورت عدم تامین انتظار بازار، زمینه کاهش قیمت را از نزدیکی سطوح مقاومت روزانه فراهم آورد.

در این هفته گزارش میزان اشتغال  بخش غیر کشاورزی در ایالات متحده آمریکا (NFP) روز جمعه اعلام خواهد شد. مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده  داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازارها بشمار می رود.

می توان گفت علاوه بر شاخصهای اقتصادی، رویداها و تصمیمات سیاسی قابل تاثیر در بازار، موتور اصلی حرکت داراییهای مطمئن و خصوصاً اونس طلا، نرخ بهره بانکی آمریکا است و در سالهای اخیر، افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی این کشور، تاثیر مستقیمی را در حرکت دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی و قیمت جهانی اونس طلا داشته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا