تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF9) با توجه به واکنش مثبت بازار به اعلام خبر آتش بس تجاری بین آمریکا و چین پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۵۳٫۸۵ دلار در هر بشکه به سوی سطوح ۵۴٫۷۷ و ۵۵٫۷۰ افزایش یابد و بعد از آن تارگت های صعودی بالاتری را نمایان سازد و این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. سطوح حمایت روزانه امروز به ترتیب بر روی ۵۲٫۲۰ و ۵۲٫۰۰ تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی در حالی که انتظار می رود سازمان اوپک و روسیه هفته جاری بر روی کاهش سطح تولیدات نفت به توافق برسند، قیمت نفت با افزایش روبرو شده است. خبر مهم دیگر آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین که در جریان اجلاس گروه بیست در آرژانتین حضور داشتند در آخر هفته موافقت کردند تنش های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان را برای سه ماه متوقف کنند تا به گفتگوهای جاری میان نمایندگان دو کشور فرصت بیشتری داده باشند.

قرار است اوپک و روسیه طی روزهای ۶ و ۷ دسامبر در وین در مورد سیاست تولید نفت با یکدیگر رایزنی کنند. باید توجه داشت بخشی از مازاد عرضه به وجود آمده در بازار به افزایش تولید آمریکا بر می گردد. میزان تولید نفت آمریکا هم به رقم بی سابقه ۱۱٫۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان مشخص گردیده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF9) با توجه به واکنش مثبت بازار به اعلام خبر آتش بس تجاری بین آمریکا و چین پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۶۲٫۵۶ به سوی سطوح ۶۳٫۴۰ و ۶۳٫۹۶ افزایش یابد و بعد از آن تارگت های صعودی بالاتری را نمایان سازد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است. لازم به ذکر است سطوح حمایت روزانه نفت برنت دریای شمال به ترتیب بر روی ۶۱٫۰۰ و ۶۰٫۸۰ دلار در هر بشکه قرار دارند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

قرار است اوپک و روسیه طی روزهای ۶ و ۷ دسامبر در وی در مورد سیاست تولید نفت با یکدیگر رایزنی کنند. گفته می شود ممکن است سطح تولیدات نفت اوپک در حدود ۱٫۴ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن