تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۱۶۶ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۰۹۷ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۸۰۰ به ۶۳۹۳ تشکیل شده اند و موقعیتی برای فروشندگان مس فراهم کرده است که می تواند با تارگت های نزولی ۶۱۶۶ و ۶۰۹۷ وارد شوند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال رالی افزایشی قیمت مس از سطح ۵۹۷۴ (پایین ترین سطح ۱ نوامبر ۲۰۱۸) صرفا یک حرکت اصلاحی افزایشی شناخته می شود که بخشی از چرخه سه موجی از سطح ۶۳۹۳ می باشد. براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص است قیمت مس در موج سوم یعنی موج (c) در حال حرکت است که در این موج می تواند خود را تا سطح ۵۹۷۴ پایین بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۲۱۷ یعنی شکست سقف کانال نزولی کوچک رسم شده باعث تقویت قیمت مس به ترتیب به سطوح مقاومت بعدی ۶۲۵۳ و ۶۳۰۶ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۲۰۰۰ نزدیک شود که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۹۶۸ نشان داده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۲۲۶۷ به ۱۹۱۷ قرار گرفته است و دو مرتبه قیمت آن در شکست این سطح حمایت قوی ناموفق بوده است.

به همین دلیل برای امروز شانس افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۹۹ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۶۳ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت مهم ۱۹۶۸ خواهد بود که می تواند برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تارگت نزولی ۱۹۴۱ دلار در هر تن را مشخص سازد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن