تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود در صورت عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۲۴۴ با افزایش روبرو شود و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۲۵۲ و ۱۲۵۷ افزایش می یابد.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۴۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج افزایشی c از سطح  1210 قرار دارد و این سطح از نظر تحلیل تکنیکال مهم است زیرا شکست آن به معنای استمرارموج افزایشی c به سوی سطوح مقاومت ۱۲۵۷ و ۱۲۶۵ است و از طرف دیگر اگر موفق به شکست آن نشود به معنای تکمیل شدن موج افزایشی c تلقی می شود که می توان همچنان مقاومت ۱۲۴۴ را به عنوان پیک قیمت برای مدتی در نظر گرفت.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال سقف کانال افزایشی بزرگی که در چارت تایم فریم یک ساعته کشیده شده است به تارگت ۱۲۶۵ اشاره دارد و این در حالی است که امروزدر حرکت نزولی اگر سطح حمایت ۱۲۳۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و ریزش قیمت به سطوح حمایت بعدی ۱۲۲۷ و ۱۲۲۳ خواهد شد.

در چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا همچنان با سطح مقاومت مهم ۱۲۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۶۶) درگیر است. بنابراین برای اینکه از شکست این سطح مقاومت مطمئن شویم لازم است که قیمت به بالای سطح ۱۲۴۴ افزایش داشته باشد که همین امر در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی) خواهد شد.

از منظر تحلیل بنیادی امروز انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهد و همچنان در انتظار اعلام آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده آمریکا (NFP) باقی بمانند و بازار به این خبر توجه ویژه ای خواهد داشت و این خبر می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت جهانی اونس طلا فراهم آورد و در اینمیان، بی شک، اخبار اشتغال ماهیانه آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

امروز گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا برای ماه نوامبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد. در تعیین وضعیت اشتغال یکسری ازمولفه های بازار کار مورد مطالعه قرار می گیرند: نرخ بیکاری، درصد تعداد بیکارانجامعه را نشان می دهد، NFP، تعداد شاغلانی را که به صورت نیمه وقت و تمام وقت در بخش خصوصی و یا دولتی مشغول بکار هستند و حقوق دریافت می کنند، را معین می کند، ساعات کار هفتگی، نشان دهنده ساعات کار کارکنان در طول هفته و در بخش غیرکشاوزی است و سرانجام، میانگین دستمزد ساعتی نیز دیگر مولفه اشتغال است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

می توان گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که قطعاً واکنش بازار اونس طلا را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است: با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد، زیرا رشد این مولفه، قطعاً فشار تورمی رابدنبال خواهد داشت و به همین دلیل بانک فدرال رزرو آمریکا به این بخش گزارش، حساسیت خاصی نشان می دهد. به عبارت دیگر، می توان گفت، درصورتیکه میزان حقوق و دستمزدها افزایش داشته باشد، بانک فدرال برای مقابله با تورم، به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد.

برای امروز انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه نوامبر از رقم قبلی  250000 به ۲۰۰۰۰۰ تغییر یابد و میانگین درآمدهای نقدی ساعتی از رقم قبلی %۰٫۲ به %۰٫۳ و میانگین درآمدهای نقدی سالیانه همانند رقم قبلی به میزان %۳٫۱ رشد داشته باشند. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود در ماه نوامبر همانند رقم پیشین به میزان %۳٫۷ اعلام شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا