تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF9) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۵۴٫۰۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۲۲ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود حرکت افزایشی از سطح ۴۹٫۴۱ گسترش یافته است که این موضوع را افزایش شارپی قیمت آن در روز ۷ دسامبر ۲۰۱۸ تایید کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این حرکت افزایشی را شکل داده است و قیمت آن هم اکنون در موج c قرار گرفته است که در این موج می تواند خود را تا سطح ۵۵٫۲۲ بالا بکشاند و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

در چارت پایین باید توجه داشت حرکت اصلاحی ونزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۵۴٫۰۱ اتفاق افتاده است در سطح حمایت ۵۲٫۰۴ تمام شده است و همانطور که در بالا گفته شد می بایست در موج افزایشی c منتظر افزایش قیمت آن از نرخهای فعلی بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۵۲٫۰۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود به معنای تکمیل شدن موج افزایشی c در حوالی سطح مقاومت ۵۴٫۰۱ است. در چارت روزانه به رغم گسترش حرکت افزایشی روند نزولی قیمت از سطح ۷۶٫۹۰ هنوز پایدار است و به باور ما این حرکت افزایشی بیشتر شبیه به یک حرکت رنج و خنثی بین سطوح ۵۰٫۲۷ و ۵۵٫۳۶ است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند افزایشی ۴۲٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.  درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶-  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG9) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۳٫۶۱ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۴۴ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این حرکت افزایشی از سطح ۵۷٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸) گسترش یافته است و این موضوع را حرکت افزایشی شارپی قیمت درروز ۷ دسامبر ۲۰۱۸) تایید کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این حرکت افزایشی را شکل داده است و به باور ما موج c از توانایی و قدرت خوبی برای رساندن قیمت به سطح ۶۴٫۴۴ برخوردار است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی وجود دارد. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی و نزولی قیمت که در برخورد به سطح مقاومت ۶۳٫۶۱ رخ داده است در حوالی سطح حمایت ۶۱٫۴۰ به پایان رسیده و موج افزایشی c احیا شده است.

به همین خاطر برای امروز در صورت افزایش قیمت به سطح ۶۴٫۴۴ الگوی تکنیکال کف بالا پایین bottom high-low  تایید شده که می تواند تارگت افزایشی ۶۸٫۷۶ را مشخص سازد. با این حال این الگو توسط خطوط فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه به نظر نمی رسد که تایید شود.  تجزیه و تحلیل این روند افزایشی از سطح ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که کمی این سطح پایین تر از سطح مقاومت ۶۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۶٫۷۴) قرارگرفته است.

به باور ما حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۷٫۵۰ صرفا یک پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۷٫۱۰ است که انتظار می رود این حرکت پول بک در حوالی سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ دلار در هر بشکه به پایان برسد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن