تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن در این هفته سطح حمایت ۶۰۲۲ دلار در هر تن را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۷۹۲ سقوط کند. براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۳۹۳ قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال بعد از آنکه قیمت مس در برخورد به سطح حمایت ۶۰۲۲ مقداری با افزایش روبرو شد اما حرکت نزولی شارپی از سطح ۶۳۵۲ (بالاترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۸) قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C را تایید کرده است که این موج کاهشی از سرگرفته شده است.

در چارت پایین شکسته شدن سطح حمایت ۶۰۲۲ نیز تایید دیگری در جهت استمرار روند نزولی قیمت مس است که می تواند فروشندگان بیشتری را وارد بازار کند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شسکت و تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۶۱۶۴ باعث تقویت قیمت جهانی مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲۸۴ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۲۰۰۰ نزدیک شود که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۹۶۸ نشان داده است. همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۲۲۶۷ به ۱۹۱۷ قرار گرفته است و دو مرتبه قیمت آن در شکست این سطح حمایت قوی ناموفق بوده است.

به همین دلیل برای امروز شانس افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۹۹ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۶۳ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت مهم ۱۹۶۸ خواهد بود که می تواند برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تارگت نزولی ۱۹۴۱ دلار در هر تن را مشخص سازد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن