تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

روز گذشته اعلام کردم که برای بررسی قیمت یورو منطقه ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۵۰ را بخوبی زیر نظر بگیرید. جالب آنکه دیروز به نزدیکی همین عدد رسید ولی به خاطر سفارشات فروشی که وجود داشتند نتوانست بالای آن تثبیت شود و بنابراین دوباره مثل چند بار گذشته با کاهش مواجه گردید و به زیر ۱٫۳۳۰۰ رسید. اما یک چیز در قیمت نرخ برابری یورو – دلار در این چند روز گذشته به ما ثابت شده است و آن اینکه قیمتهای ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۵۰ واقعا کف بسیار محکمی هستند.

برای امروز هر چه به سوی منطقه ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۵۰ حرکت می کنیم، خریداران بیشتر و بیشتر می شوند و اتفاقا برای امروز نیز سفارشات خرید در همین محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۵۰ چیده شده اند.

 اصل سفارشهای فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۵۰ است و حتی برخی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۸۵  سفارشهای فروش را چیده اند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم پوزیشن های خرید خود را در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۵۰ تسویه کنید.

منطقه مقاومت ۱٫۳۳۵۰ عدد مهمی برای قیمت یورو است. اگر به بالای این عدد برود و با قدرت از این منطقه عبور کند می تواند تا حدود ۱٫۳۳۸۵ و ۱٫۳۴۱۰ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه) نیز افزایش یابد که در نمودار زیر این خط رسم شده را مشاهده می کنید. فعلا برای امروز سفارشات خرید در حدود ۱٫۳۲۶۰ الی ۱٫۳۲۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۵۰ الی ۱٫۳۳۸۵ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

دیروز قیمت این زوج ارز براحتی توانست به زیر منطقه ۹۷٫۶۰ و ۹۷٫۵۰ کاهش را تجربه کند و دقیقا همان سناریویی که درباره روند نزولی ترسیم کرده بودیم به وقوع پیوست و امروز صبح با شکسته شدن این منطقه سریعا به زیر ۹۷٫۰۰ سقوط کرد.

برای امروز سفارشات فروش در منطقه ۹۷٫۴۰ و ۹۷٫۵۰ بعدی در منطقه ۹۷٫۷۰ الی ۹۷٫۸۰ چیده شده اند و حتی رسیدن به نزدیکی این منطقه فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح ۹۶٫۷۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۹۳٫۷۵ به ۱۰۱٫۵۴) برسد می تواند به ترتیب به ۹۶٫۲۰ و ۹۶٫۰۰ و بعد از آن به سطح ۹۵٫۵۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۲۹٫۶۰ و ۱۲۹٫۷۰ الی ۱۳۰٫۰۰ چیده شده اند و کف قیمت در حدود منطقه ۱۲۸٫۵۰ قرار دارد که تنها شکست کامل سطح ۱۲۸٫۵۰ موجب فشارهای نزولی می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

این زوج ارز پس از گزارش فصلی تورم بانک مرکزی انگلیس ابتدا تا نزدیکی حمایت ۱٫۵۲۱۰ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) برخورد کرد اما همانطور که در نمودار زیر می بینید موفق به تثبیت زیر این خط نشد و پس از لمس سطح ۱٫۵۲۰۵ حرکت صعودی پرقدرت را شاهد هستیم و هم اکنون توانسته است براحتی به بالای منطقه مقاومت ۱٫۵۴۰۰ افزایش یابد. 

قبلا نیز گفتیم که خریداران پوند تنها زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت در بالای سطوح مقاومت کلیدی ۱٫۵۳۹۴ و ۱٫۵۴۰۰ تثبیت شود و هم اکنون این اتفاق افتاده است و احتمال رسیدن به هدفهای ۱٫۵۴۳۵ و ۱٫۵۴۹۰ بسیار زیاد است.

با توجه به شکست سطح ۱٫۵۴۰۰ به باور ما اکنون قیمت پوند به سطوح مناسبی نزدیک می شود که بار دیگر حرکت صعودی جدیدی را تا سطح ۱٫۵۴۳۵ ( بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) آغاز کند و چنانچه این سطح نیز شکسته شود می تواند هدف ۱٫۵۴۹۰ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) و ۱٫۵۵۳۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را مشخص سازد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.  حالا حمایت در منطقه ۱٫۵۴۱۴ و ۱٫۵۴۰۰ قرار دارد که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و برگشتی خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز پوند- دلار آمریکا

پوند