تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF9) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین سطوح ۵۰٫۸۲ و ۵۲٫۳۳ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۳۸٫۲ درصدی و ۳۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۲٫۴۳ قرار دارند. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۲٫۳۳ شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سوی سطوح ۵۳٫۲۶ و ۵۴٫۷۷ می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۰٫۸۲ شکسته شود نه تنها منجر به صدور سیگنال فروش به سطح ۴۹٫۳۱ می شود بلکه تاییدی در جهت استمرار روند نزولی از سطح ۷۶٫۹۰ به سوی سطح ۴۲٫۰۵ می باشد که در چارت روزانه مشخص شده است. از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح حمایت ۵۰٫۸۲ تا حدودی نزدیک شده است تمایلات بازار کاهش قیمت آن را نشان می دهد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا دو مرتبه در شکست سطح حمایت ۵۰٫۲۷ ناموفق بوده است و این عدم موفقیت قیمت به معنای ادامه ی حرکت خنثی و رنج قیمت بین سطوح ۵۰٫۲۷ و ۵۵٫۳۶ است. در هر صورت برای امروز در چارت یک ساعته باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۰٫۸۲ و ۵۲٫۳۳ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG9) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین سطوح ۵۹٫۳۱ و ۶۱٫۰۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی و ۲۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۸۱٫۸۴ قرار دارند. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۳۱ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و ریزش قیمت به سوی سطوح ۵۸٫۲۱ و ۵۶٫۹۲ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۱٫۰۸ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطوح ۶۲٫۱۸ و ۶۳٫۰۷ خواهد شد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۹٫۳۱ و ۶۱٫۰۸ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

باید توجه داشت در چارت روزانه به باور ما روند نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال که از سطح ۸۱٫۸۴ شروع شده است می تواند با شکسته شدن سطح حمایت ۵۸٫۲۱ بیشتر تایید شود. اما اگر قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان در درون این کانال باقی بماند ممکن است حرکت افزایشی از سطح ۵۷٫۵۰ دوباره به سوی سطح ۶۳٫۹۵ برسد.

البته باید توجه داشت تجزیه و تحلیل این روند افزایشی از سطح ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که کمی این سطح پایین تر از سطح مقاومت ۶۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۶٫۷۴) قرار گرفته است.

در مجموع به باور ما حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۷٫۵۰ صرفا یک پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۷٫۱۰ است که این حرکت پول بک در حوالی سطوح مقاومت ۶۳٫۹۵ و ۶۳٫۹۶ به پایان رسیده است.

بنابراین در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۶٫۹۲ با قدرت شکسته شود در میان مدت منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۴۹٫۸۸ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن