تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLF9) پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۵۳٫۲۶ دلار در هر بشکه در نوسان است به سوی سطوح ۵۱٫۷۵ و ۵۰٫۸۲ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۲۶ در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۳٫۲۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی از روند نزولی از سطح ۷۲٫۴۳ قرار گرفته است. از روز ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ قیمت نفت خام سبک آمریکا در یک حالت یک طرفه در نوسان بوده است که توسط نوسانات بزرگ شناخته شده است. به عبارتی بعد از هر حرکت شارپی افزایشی سریعا با حرکت شارپی نزولی مواجه بوده و در شرایط فعلی تصمیم گیری حرکات روزانه برای معامله گران نفت کمی دشوار شده است.

به باور ما حرکت شارپی افزایشی روز گذشته اگر امروز موفق به شکست سطح مقاومت ۵۳٫۲۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی) نشود ممکن است به همان سرعت به نرخهای پایین بازگردد و این در حالی است که نفوذ قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۲۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد زیرا باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح ۵۴٫۷۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی) خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا دو مرتبه در شکست سطح حمایت ۵۰٫۲۷ ناموفق بوده است و این عدم موفقیت قیمت به معنای ادامه ی حرکت خنثی و رنج قیمت بین سطوح ۵۰٫۲۷ و ۵۵٫۳۶ است.

در میان مدت و بلند مدت باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۰٫۲۷ و ۵۵٫۳۶ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG9) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح حمایت ۶۰٫۳۳ و ۵۹٫۳۱ اصلاح کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۲٫۱۸ نشان داده است. همانطور که در چارت دیده می شود این سطوح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۸۶٫۴ درصدی و ۳۰۰ درصدی از روند نزولی ۸۱٫۸۴ قرار گرفته اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که بالا گفتیم از روز ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال در یک حالت یک طرفه در نوسان بوده است که توسط نوسانات بزرگ شناخته شده است. به عبارتی بعد از هر حرکت شارپی افزایشی سریعا با حرکت شارپی نزولی مواجه بوده و در شرایط فعلی تصمیم گیری حرکات روزانه برای معامله گران نفت کمی دشوار شده است.

در حرکت صعودی چنانچه امروز قیمت نفت برنت دریای شمال به هر دلیلی به بالای سطح مقاومت ۶۲٫۱۸ برسد موجب تقویت قیمت آن به سطوح ۶۳٫۰۷ و ۶۳٫۹۵ می شود و مادامیکه قیمت آن در بالای سطح حمایت ۵۹٫۳۱ قرار دارد بعید نیست قیمت آن به سوی سطح ۶۳٫۹۵ برسد که این سطح مماس با خط روند بالایی از کانال افزایشی می باشد.

در هر صورت باید توجه داشت در چارت روزانه روند نزولی قیمت از سطح ۸۶٫۷۴ هنوز پایدار است و حرکت یکطرفه قیمت در چارت یک ساعته بیشتر اوقات در یک کانال و محدود بین ۵۶٫۹۲ و ۶۳٫۹۶ در نوسان بوده است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۶٫۷۴ قرار دارند.

این نوسانات خنثی قیمت صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۷٫۱۰ می باشد و هر چند هنوز معلوم نیست چه زمانی این حرکت پول بک به پایان می رسد اما محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که این حرکت در اطراف سطح مقاومت ۶۳٫۹۶ دلار در هر بشکه به اتمام برسد که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن