تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۵۷ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا در موج ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۱۹۵ در حرکت است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به هدف افزایشی ۱۲۶۵ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۲۱۰ دیده می شود. سقف کانال افزایشی نیز به همین تارگت اشاره دارد.

با این حال بهتر است برای امروز هدف افزایشی واقع بینانه قیمت جهانی اونس طلا را در سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۵۷ در نظر گرفت. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا حرکت افزایشی دیروز تاییدی در جهت شکسته شدن کامل سطح مقاومت قبلی ۱۲۳۸ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۶۶ تشکیل شده بود و هم اکنون با توجه به شکست آن در میان مدت راه برای صعود بیشتر قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۳۰۴ فراهم شده است.

افزایش قیمت جهانی اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته در حالی رخ می دهد که نشانه های از آشفتگی در اقتصاد آمریکا بوجود آمده که ممکن است بانک مرکزی این کشور را ترغیب به توقف سیکل افزایش نرخ بهره برای سال آینده کند که همین مساله از دیروز منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا و در عوض تقویت قیمت جهانی اونس طلا شده است.

معامله گران بر روی نشست سیاست گذاران بانک فدرال رزرو در طی روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر سال میلادی جاری متمرکز شده اند تا سرنخ هایی از رویکرد جدید بانک مرکزی آمریکا در زمینه سیاست های پولی در سال آینده را به دست بیاورند.

مطابق همیشه، ارزیابی بانک فدرال از چشم انداز اقتصادی ایالات متحده در سال جدید ۲۰۱۹ مورد توجه شدید بازار خواهد بود. برای فردا بسته به اینکه نرخ بهره بانک فدرال در چه عددی اعلام شود و مخصوصا مقامات ابن نهاد چه موضعی بگیرند سرنوشت قیمت جهانی اونس طلا برای روزهای آینده مشخص خواهد شد.

آنچه برای فردا قویاً انتظار می رود، افزایش مجدد ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی آمریکا و تغییر آن از رقم قبلی %۲٫۲۵ به رقم %۲٫۵۰ است. باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد.

در واقع سقوط دیشب شاخص سهام صنعتی داوجونز آمریکا در واکنش به نگرانی ها از رشد نرخ بهره بانک فدرال و تبعات آن بر اقتصاد این کشور موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار جهانی اونس طلا شده است.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا خبر خاصی اعلام نمی شود با این حال به نظر می رسد در آستانه اعلام تصمیم روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری اقدام به انجام معاملات می کنند و موضوعی که بازار بدقت به آن توجه خواهد داشت اینکه در بیانیه بانک فدرال وضعیت آتی سیاستهای پولی چگونه ترسیم خواهد شد؟

بطور کلی، اگر بیانیه بانک فدرال با لحن ملایم به کاهش سیکل افزایش نرخ بهره از سه مرحله به دو مرحله در سال آینده اشاره کند به احتمال زیاد این امر به نفع اونس طلا بوده و به تقویت قیمت آن به نرخهای بالای ۱۲۵۲ و ۱۲۵۷ خواهد انجامید. به هر حال باید تا روز چهارشنبه منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا