تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۲۹۰ و ۱۲۹۵ افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۸۵ نشان داده است. براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۲۸۶ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۳۶۵ به ۱۱۶۰ تشکیل شده است و با توجه به تحلیل تکنیکال احتمال حرکت صعودی بیشتر است و بسته شدن قیمت در بالای سطوح مقاومت ۱۲۸۵ و ۱۲۸۶ می تواند به افزایش بیشتر قیمت به ترتیب به سطوح ۱۳۰۴ و ۱۳۱۲ و پس از آن سطح ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) بیانجامد.

از آنجایی که اونس طلا سال جدید را با حرکت صعودی آغاز نموده است و موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران به افزایش پوزیشن های خرید طلا اقدام کنند و زمینه استمرار حرکت صعودی آن فراهم شود. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های افزایشی بعدی با پیکان به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا با رسیدن به بالای سطح ۱۲۸۵ فاصله خود را با سطح مقاومت روانی ۱۳۰۰ بسیار کم کرده است و در گزارش های تحلیلی قبلی که در همین ستون صحبت از افزایش طلا به نزدیکی سطح ۱۳۰۰ دلاری می کردیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست و برای امروز باید منتظر ادامه ی حرکت افزایشی به سطوح ۱۲۹۰ و ۱۲۹۵ ماند.

اونس طلا عمدتا به خاطر سقوط بازارهای سهام بین الملل و نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی ، تعطیلی دولت آمریکا و همچنین کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال میلادی جدید با افزایش به بالاترین نرخهای ۶ ماهه گذشته روبرو شده است. از آنجایی که اعتماد بازارها در مورد نگرانی های رشد اقتصاد جهانی هر روز کمرنگ تر می شود اساسا تقاضا برای خرید طلا در بازار جهانی بالاست. از این جهت سرمایه گذاران بین الملل خیلی نگران شده اند و در حال انتقال سرمایه های خود به بازار طلا هستند.

از سوی دیگر ثبات نسبی ارزش یوان چین و تضعیف ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار موجب شده تا در هفته های اخیر قیمت جهانی طلا نیز بالا برود و این مسئله موجب افزایش قابل توجه قیمت آن به بالای ۱۲۸۵ شده است. مهمترین رویداد خبری این هفته، انتشار تعداد اشتغال ماهانه (Non-Farm Payrolls) و نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا است که قرار است روز جمعه منتشر شود و چنانچه ضعیف تر از حد پیش بینی های بازار اعلام شود می بایست منتظر ادامه ی سیر صعودی قیمت جهانی طلا بود.

در سایر تحولات امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۷۸۷٫۶۶۹ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. از این رو با توجه به شرایط موجود ما از هم اکنون روند افزایشی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا