تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۹۳ به ترتیب به سطوح ۱۲۹۸ و ۱۳۰۰ افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۲۸۶ و ۱۲۸۱ در چارت روزانه نشان داده است. براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد.

در چارت روزانه سطح مقاومتی که بر روی ۱۲۳۸ قرار داشت با قدرت شکسته شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۱۳۶۶ تشکیل شده بود و با توجه به تحلیل تکنیکال احتمال حرکت صعودی بیشتر است.

برای امروز با تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۱۲۸۶ و ۱۲۸۱ می توان در انتظار افزایش بیشتر قیمت آن به سطح ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی) بود. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

افزایش تقاضا برای محل های امن سرمایه گذاری به خاطر تیره شدن اوضاع اقتصاد جهان عامل رشد قیمت جهانی اونس طلا در روزهای اخیر تا سطح ۱۲۹۸ بوده است. روز جمعه انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا (۳۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در ماه دسامبر) بخشی از نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصاد این کشور را کاهش داد.

اما اونس طلا عمدتا به خاطر سقوط بازارهای سهام بین الملل ، نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی ، تعطیلی دولت آمریکا و همچنین گمانه زنی ها در مورد کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال میلادی ۲۰۱۹ با افزایش به بالاترین نرخهای ۶ ماهه گذشته روبرو شده است.

از آنجایی که اعتماد بازارها در مورد نگرانی های رشد اقتصاد جهانی هر روز کمرنگ تر می شود اساسا تقاضا برای خرید طلا در بازار جهانی بالاست. از این جهت سرمایه گذاران بین الملل خیلی نگران شده اند و در حال انتقال سرمایه های خود از بازار پرریسک سهام به بازار طلا هستند.

از سوی دیگر ثبات نسبی ارزش یوان چین و تضعیف ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار موجب شده تا در هفته های اخیر قیمت جهانی طلا نیز بالا برود و این مسئله در معاملات هفته گذشته باعث افزایش قابل توجه قیمت آن به ۱۲۹۸ شد.

این هفته عمده توجهات بازار علاوه بر مذاکرات تجاری بین مقامات آمریکا و چین که امروز و فردا در سطح معاونان آغاز خواهد شد به گزارش موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات ISM ، انتشار صورتجلسه بانک فدرال ، سخنرانی جرومی پاول رئیس بانک فدرال و آمار قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) معطوف شده است. این هفته علاوه بر سخنرانی جرومی پاول انتظار سخنرانی چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا را نیز داریم که می تواند در صورت اشاره به چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال بر قیمت جهانی اونس طلا تاثیر گذار باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا