تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG9) پیش بینی می شود قیمت آن چنانچه به همین صورت در بالای سطوح حمایت ۴۸٫۳۸ و ۴۶٫۸۷ دلار در هر بشکه تثبیت شود به سوی سطوح مقاومت ۴۹٫۳۱ و ۵۰٫۰۷ افزایش یابد و این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح ۴۸٫۳۸ و ۴۶٫۸۷ بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۷۶٫۴ درصدی و ۴۰۰ درصدی از روند نزولی ۷۲٫۴۳ قرار گرفته اند و همچنین سطح ۴۵٫۴۷ در چارت روزانه دیده می شود که این سطح فعلا به عنوان حمایت عمل کرده است و از این رو با توجه به شکسته شدن سطح ۴۸٫۳۸ احتمال حرکت افزایشی قیمت به سوی سطوح ۴۹٫۳۱ و ۵۰٫۰۷ بیشتر است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا بالای سطح حمایت ۴۵٫۴۷ (خط فیبوناچی ریتریسسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰) در چارت روزانه تثبیت شده شده است برای معاملات امروز چشم انداز حرکت به صعودی تبدیل شده است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت آن به نرخ های ۴۹٫۳۱ و ۵۰٫۰۷ است.

از منظر تحلیل بنیادی پس از آنکه دولت چین اعلام کرد برای یافتن راه حل هایی جهت حل اختلافات تجاری با آمریکا مذاکراتی را در روزهای ۷ و ۸ ژانویه سال میلادی جاری با دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سطح معاونان انجام خواهد داد، تقاضا برای خرید نفت بیشتر شده است. در واقع بدنبال خوش بینی ها نسبت به احتمال حل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت با افزایش روبرو شده است و از سوی دیگر کاهش عرضه نفت توسط تولید کنندگان عمده نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ ۳۸٫۲ ۵۰ ۶۱٫۸ ۷۶٫۴ ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

با توجه به این شرایط، امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تا زمانیکه قیمت آن بالای سطوح حمایت ۴۸٫۳۸ و ۴۶٫۸۷ قرار دارد پیش بینی حرکت افزایشی به سوی سطوح ۴۹٫۳۱ و ۵۰٫۰۷ را داریم مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۴۸٫۳۸ و مخصوصا سطح حمایت ۴۶٫۸۷ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین این سطوح بسته شود تا منجر به فرود مجدد قیمت آن در چارت یک ساعته به سوی سطوح ۴۵٫۹۴ و ۴۴٫۴۳ شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH9) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۸٫۲۱ و ۵۹٫۳۱ افزایش یابد و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۵۷٫۵۴ و ۵۶٫۴۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود سطوح ۵۷٫۵۴ و ۵۶٫۴۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۲۳٫۶ درصدی و ۳۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۸۱٫۸۴ قرار گرفته اند. از نظر تحلیل تکنیکال در چارت روزانه قیمت بالای سطح حمایت قیمت بر روی ۵۴٫۳۵ یعنی بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۶٫۷۴ قرار گرفته است و برای مدتی این سطح می تواند نقش حمایت محوری را داشته است.

با توجه به این شرایط، امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال تا زمانیکه قیمت آن بالای این سطوح حمایت ۵۷٫۵۴ و ۵۶٫۴۴ قرار دارد پیش بینی حرکت صعودی به سوی سطوح ۵۸٫۲۱ و ۵۹٫۳۱ را داریم مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۵۷٫۵۴ و سطح ۵۶٫۴۴ با قدرت شکسته شوند و کندل دو ساعته پایین این سطوح بسته شود تا مجدد منجر به فرود قیمت آن در چارت تایم فریم یک ساعته به سوی سطوح ۵۵٫۵۶ و ۵۴٫۶۷ دلار در هر بشکه شود.

از منظر تحلیل بنیادی بدنبال خوش بینی ها نسبت به احتمال حل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش روبرو شده است و از سوی دیگر کاهش عرضه نفت توسط تولید کنندگان عمده نیز در رشد قیمت نفت برنت دریای شمال موثر بوده است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن