تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی آغاز شده از سطح ۱۱۹۵ قرار دارند.

برای امروز اگر سطح مقاومت ۱۲۹۸ با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج افرایشی C و صدور سیگنال خرید به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۳۰۴ و ۱۳۱۱ می شود و اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۸۵ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و فرود قیمت به سطوح حمایت بعدی ۱۲۷۹ و ۱۲۶۷ می شود. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ قرار داشته باشد. از منظر تحلیل تکنیکال این نوسانات خنثی قیمت در درون یک الگوی مثلثی شکل بوده که بیشتر شبیه به یک الگوی افزایشی ادامه دهنده بعد از یک روند صعودی می باشد.

در چارت بعدی باید توجه داشت که قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت مهم ۱۳۰۴ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۱۳۶۶ دیده می شود. اگر در نمودار بعدی با قدرت نگاه کنیم این سطح مقاومت دقیقا مماس با برخورد قیمت با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۲۰ می باشد و به طور کلی شکست این خط روند نزولی رسم شده در اولین تلاش خریداران کار دشواری است و فعلا بازار قدرت چندانی برای عبور از آن را ندارد.

بنابراین می توان چنین نتیجه گیری کرد که قیمت جهانی اونس طلا در حدود منطقه ۱۳۰۴ تا ۱۳۱۱ با مقاومت های جدّی و مستحکمی مواجه شود که همین موضوع می تواند برای مدتی مانع از ادامه ی حرکت صعودی شود و به حرکات اصلاحی و نزولی منجر شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

 از منظر تحلیل بنیادی پارلمان بریتانیا امروز ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ بعد از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به لایحه ‌ی خروج از اتحادیه اروپا رای خواهد داد، لطفا توجه داشته باشید که عدم قطعیت بالایی در خصوص نتیجه رای‌گیری وجود دارد و تمام شاخص‌های مربوط به پوند انگلیس(GBP)  با خطر فزاینده شکستگی (گپ) در بازار روبرو بوده و احتمالا نوسانات شدیدی را تجربه می‌کنند.

تاثیرگذاری رای گیری پارلمان انگلیس در مورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا بر پوند موجب می شود تا تحولات مربوط به برکسیت بصورت غیر مستقیم بر بسیاری دیگر از کالاها، سهام بین الملل و ارزهای رایج کشورهای مختلف و همچنین طلا تاثیر بگذارد مخصوصا که در حال حاضر همه فعالان بازار انتظار دارند که طرح توافق برکسیت که توسط نخست وزیر این کشور ارائه شده شکست بخورد و ترزا می مجبور شود تا زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیاندازد.

به همین خاطر بسیار ضروری است که پوشش حاشیه‌ای (مارجین) کافی و مناسب در صورت قرارگرفتن در معرض این نوسانات، در اکانت معاملاتی خود داشته باشید. این رویداد می تواند باعث افزایش قابل توجه نوسانات قیمتی ارزهای مقابل پوند و ابزارهای مالی انگلیس و حتی طلا به عنوان دارایی مطمئن شود. توصیه می شود نهایت دقت و مراقبت را در نظر بگیرید و حتی در صورت امکان از انجام معاملات به صورت کلی قبل از زمان اعلام نتیجۀ رأی گیری برکسیت خودداری فرمایید.

در مجموع پیش بینی می شود اگر توافق برکسیت در رای گیری امروز پارلمان انگلیس با فاصله بیش از ۱۰۰ رای رد شود ارزش پوند در بازارها به شدت با سقوط قابل توجه مواجه شود و همین مساله چون شرایط را در بازارهای مالی انگلیس بسیار پیچیده و بحرانی خواهد کرد به نفع طلا در بازار باشد اما اگر پارلمان انگلیس توافق برکسیت را تصویب یا حتی را ۵۰ رای یا کمتر از ۵۰ رای رد کند این مساله باعث تقویت قابل توجه پوند در بازارها خواهد شد. بهتر است تا زمان نتیجه رای گیری پارلمان انگلیس منتظر ماند تا تکلیف مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا