تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی آغاز شده از سطح ۱۱۹۵ قرار دارند.

برای امروز اگر سطح مقاومت ۱۲۹۸ با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج افرایشی C و صدور سیگنال خرید به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۳۰۴ و ۱۳۱۱ می شود و اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۸۵ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و فرود قیمت به سطوح حمایت بعدی ۱۲۷۹ و ۱۲۶۷ می شود. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ قرار داشته باشد. در چارت بعدی باید توجه داشت که قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت مهم ۱۳۰۴ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۱۳۶۶ دیده می شود.

اگر در نمودار بعدی با دقت نگاه کنیم این سطح مقاومت دقیقا مماس با برخورد قیمت با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۲۰ می باشد و به طور کلی شکست این خط روند نزولی رسم شده در اولین تلاش خریداران کار دشواری است و فعلا بازار قدرت چندانی برای عبور از آن را ندارد.

بنابراین می توان چنین نتیجه گیری کرد که قیمت جهانی اونس طلا در حدود منطقه ۱۳۰۴ تا ۱۳۱۱ با مقاومت های جدّی و مستحکمی مواجه شود که همین موضوع می تواند برای مدتی مانع از ادامه ی حرکت صعودی شود و به حرکات اصلاحی و نزولی منجر شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

دیشب قانونگذاران انگلیس با طرح توافق برکسیت نخست وزیر انگلیس مخالفت کردند و به توافق دولت این کشور برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی منفی داد. توافق برکسیت با ۴۳۲ مخالف و ۲۰۲ موافق رد شد. این بزرگ ترین شکست دولت انگلیس از سال میلادی ۱۹۲۴ به این سو است. در رای گیری دیشب طرح برکسیت ترزا می شکست خورد و نمایندگان پارلمان بریتانیا به طرح ترزا می، نخست ‌‌وزیر برای نحوه خروج بریتانیا از منطقه اتحادیه اروپا نه بزرگ گفتند.

این رای‌گیری که پس از پنج روز بحث و تبادل نظر در پارلمان به رای نهایی گذاشته شده بود در نهایت به تصویب نرسید و همان طور که قبلا پیش‌ بینی شده بود خانم ترزا می با شکست سختی روبرو شد. در همین حال ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد رای منفی پارلمان بریتانیا به توافق برکسیت، خطر خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را تقویت می‌کند و دونالد تاسک رئیس شورای اروپا پس از اعلام عدم تصویب توافق برکسیت سریعا خواستار روشن شدن موضع دولت انگلیس در خصوص برکسیت شد.

در خبری دیگر چند منابع خبری اتحادیه اروپا به منظور تلاش برای آرام کردن روند پارلمان آمادگی اروپا برای تمدید فعال سازی ماده ۵۰ معاهده لیسبون تا اواخر ماه ژوئن سال میلادی جاری را تایید کردند. هر چند در واکنش اولیه به خبر قیمت جهانی طلا مقداری افزایش یافت و ارزش پوند در بازارها سقوط کرد اما انتشار خبری مبنی بر اینکه ایرلندهاى پارلمان بریتانیا رأى به کفایت ترزا مه نخست وزیر این کشور خواهند داد و امروز از وى حمایت خواهند کرد فعلا باعث تقویت پوند به نرخهای بالا و قرار گرفتن قیمت جهانی اونس طلا در دامنه خنثی ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ شده است.

سخنگویی نخست وزیر انگلیس نیز گفته طرح توافق برکسیت هنوز شکست نخورده و خاتم ترزا مه امروز در جلسه بررسی کفایت حضور خواهد یافت و همچنین لزومی برای تمدید تبصره ماده ۵۰ معاهده لیسبون نیست. بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت جهانی طلا وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح فوق الذکر شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا