تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا هنوز پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی آغاز شده از سطح ۱۱۹۵ قرار دارند.

برای امروز اگر سطح مقاومت ۱۲۹۸ با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج افرایشی C و صدور سیگنال خرید به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۳۰۴ و ۱۳۱۱ می شود و اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۸۵ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و فرود قیمت به سطوح حمایت بعدی ۱۲۷۹ و ۱۲۶۷ می شود. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ قرار داشته باشد.

در چارت بعدی باید توجه داشت که قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت مهم ۱۳۰۴ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۱۳۶۶ دیده می شود.

اگر در نمودار بعدی با دقت نگاه کنیم این سطح مقاومت دقیقا مماس با برخورد قیمت با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۲۰ می باشد و به طور کلی شکست این خط روند نزولی رسم شده در اولین تلاش خریداران کار دشواری است و فعلا بازار قدرت چندانی برای عبور از آن را ندارد.

بنابراین می توان چنین نتیجه گیری کرد که قیمت جهانی اونس طلا در حدود منطقه ۱۳۰۴ تا ۱۳۱۱ با مقاومت های جدّی و مستحکمی مواجه شود که همین موضوع می تواند برای مدتی مانع از ادامه ی حرکت صعودی شود و به حرکات اصلاحی و نزولی منجر شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در بازارهای مالی روند ریسک گریزی همچنان ادامه دارد و نگرانی های بازار از توقف سیکل افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا و نیز ادامه ی تعطیلی دولت آمریکا از جمله مواردی است که هم اکنون بر وضعیت ریسک پذیری بازار تاثیر گذشته و این رو به تقویت طلا و تمایل سرمایه گذاران به دارایی های کم ریسک و مطمئن منجر شده است. در خبری دیگر دولت ترزا می پس از شکست تاریخی دیروز از مجلس عوام رای اعتماد گرفت.

این رای یک روز پس از ناکامی تاریخی ترزا می در کسب رای مثبت نمایندگان به طرح مورد توافق برکسیت داده شد. این رویداد یک آشفتگی سیاسی را در انگلیس به دنبال داشته که ممکن است به خروج بدون برنامه یا معکوس شدن تصمیم انگلیس برای خروج از این بلوک بیانجامد.

دارایی‌های مطمئن به دلیل ابهامات رو به رشدی که پیرامون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد، می توانند جذابیت بالایی پیدا کنند و همانطور که ملاحظه می شود قیمت جهانی طلا همچنان خود را بالای سطح حمایت ۱۲۸۵ تثبیت کرده است.

از سوی دیگر تعدادی از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا با این دیدگاه که در سال جاری بانک فدرال رزرو باید افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تا زمان روشن شدن وضعیت اقتصادی را متوقف کند، به افزایش قیمت جهانی طلا کمک کرده است.

باید توجه داشت قیمت جهانی طلا از انتظارات برای عدم افزایش نرخ بهره یا بحث های کنونی پیرامون کاهش نرخ‌ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا حمایت می‌شود، زیرا کاهش نرخ بهره بانک فدرال هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری آن را افزایش می‌دهد. 

همچنین از سوی دیگر برآوردهای کاخ سفید نشان می دهد که اقتصاد آمریکا از طولانی‌تر شدن بیش از حد انتظار تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا که وارد بیست‌ و هفتمین روز خود شده به شدت آسیب دیده است و قیمت جهانی طلا تحت تاثیر روند نزولی بازارهای سهام و افت ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن می تواند تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۲۸۵ قرار دارد با افزایش روبرو شود.

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکال امروز برای قیمت جهانی طلا همانند این چند روز اخیر باید همچنان منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ قرار داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا