تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز گذشته قیمت جهانی اونس طلا به روند تکنیکی خود احترام گذاشت و از سطح حمایت ۱۲۶۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خود عبور نکرد و به خاطر همین فرصتی برای اصلاح و جبران حرکت نزولی اخیر یافت و بدلیل کاهش ایندکس دلار آمریکا (DXY) تقریبا توانست تمام آنچه را که از دست داده بود مجددا احیا کند اما تا زمانیکه قیمت پایین سطح ۱۳۰۰ قرار دارد ، هنوز نمی توان مشکلات طلا را تمام شده دانست .

با نگاهی به نمودار پایین می توان مشاهده کرد که قیمت همچنان در درون تونل نزولی قرار دارد و اکنون منطقه ۱۲۹۷ و ۱۳۰۰ به عنوان منطقه مقاومت کلیدی طلا محسوب می شود. اکنون قیمت پشت سطح روانی ۱۳۰۰ قرار دارد و با تردید حرکت می کند. برای امروز در صورتیکه قیمت بتواند به بالای سطح ۱۳۰۰ برسد معامله گران را به خرید ترغیب خواهد کرد در غیر این صورت باید احتیاط کرد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم برای ترسیم تونل نزولی ، قله ها را بهم وصل کرده ایم و هر گاه در یک حرکت صعودی قیمت بتواند به ضلع بالایی خط روند کانال نزولی برسد یک اخطار است و معامله گران چنین برداشت می کنند که احتمال شکسته شدن خط روند تونل وجود دارد اگر این احتمال بوقوع بپیوندد احتمال زیادی دارد که قیمت بتواند خود را تا منطقه ۱۳۱۵ و ۱۳۲۰ بالا بکشد که این منوط به شکست کامل سطح ۱۳۰۰ دارد.

به باور ما سطح ۱۳۰۰ مقاومت روانی بسیار مهمی است و قطعا واکنش فعالان بازار را در پی دارد بنابراین انتظار می رود که حتی اگر اونس طلا مجددا به مرز ۱۳۰۰ حمله کند (که احتمال آن کم نیست ) این منطقه در حکم مقاومتی بسیار قوی ظاهر شود .

در حرکت نزولی نیز در صورت کاهش قیمت به زیر ۱۲۸۲ می توان انتظار نزول تا منطقه ۱۲۷۲ و ۱۲۶۵ را داشت . البته برای امروز اول باید دید با سطح ۱۳۰۰ چه خواهد کرد تا ببینیم روند مثبت است یا منفی؟

بنابراین باید دید که قیمت طلا می تواند از این تونل خارج شود یا خیر ؟ در واقع این همان بهانه تکنیکال می تواند باشد که بازار به دنبال اوست. در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از سطوح ۱۲۸۲ یا ۱۳۰۰ شکسته شود .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا