تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن در میان مدت سطح حمایت ۵۷۹۱ دلار در هر تن را تاچ کند و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی پرچم در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت جهانی مس در موج نزولی C از سطح ۶۳۹۳ قرار گرفته است و در این موج موقتا با سطح حمایت ۵۷۹۱ مواجه شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی افزایشی که در برخورد به این سطح حمایت ۵۷۹۱ اتفاق افتاده به نظر می رسد در حوالی سطح مقاومت ۶۰۲۱ پتانسیل و مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است.

محتمل ترین سناریوی موجود تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در اطراف این سطح مقاومت است و به باور ما قیمت جهانی مس در این موج نزولی C می تواند خود را تا سطح ۵۴۲۰ پایین بکشاند و الگوی پرچم (pennant) نیز به تارگت های نزولی پایین تر یعنی سطح ۵۱۹۰ اشاره دارد. لازم به ذکر است برای شروع حرکت صعودی می بایست از نزدیک ترین سطح مقاومت ۶۰۲۱ با قدرت عبور کند تا بتواند به نزدیکی سطح مقاومت ۶۱۶۳ افزایش داشته باشد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت همچنان پیش بینی می شود قیمت آن دوباره پایین ترین سطح ۲ ژانویه ۲۰۱۹ یعنی سطح ۱۷۸۶ را تاچ کند و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و الگوی سر و شانه در نمودار مربوطه به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C از سطح ۲۷۱۸ قرار گرفته است که به پایین سطح ۱۹۱۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که تا سطوح حمایت بعدی ۱۶۶۷ و ۱۴۱۹ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

هر چند کاهش قیمت این فلز به این تارگت های نزولی کمی دور از ذهن و واقعیت به نظر می رسد اما بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۴۳۵ به ۲۷۱۸ نزدیک ترین تارگت قیمت را بر روی ۱۷۳۷ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد و براساس مومنتوم نزولی فعلی احتمال ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی در میان مدت تا سطح ۱۷۸۶ دلار در هر تن وجود دارد که در چارت بعدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن