تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی آغاز شده از سطح ۱۱۹۵ قرار دارند.

برای امروز اگر سطح مقاومت ۱۲۹۸ با قدرت شکسته شود باعث استمرار موج افرایشی C و صدور سیگنال خرید به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۳۰۴ و ۱۳۱۱ می شود و اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۸۵ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و فرود قیمت به سطوح حمایت بعدی ۱۲۷۹ و ۱۲۶۷ می شود. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ قرار داشته باشد.  در چارت بعدی باید توجه داشت که قیمت جهانی اونس طلا با سطح مقاومت مهم ۱۳۰۴ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۱۳۶۶ دیده می شود.

اگر در نمودار بعدی با دقت نگاه کنیم این سطح مقاومت دقیقا مماس با برخورد قیمت با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۲۰ می باشد و به طور کلی شکست این خط روند نزولی رسم شده در اولین تلاش خریداران کار دشواری است و فعلا بازار قدرت چندانی برای عبور از آن را ندارد.

بنابراین می توان چنین نتیجه گیری کرد که قیمت جهانی اونس طلا در حدود منطقه ۱۳۰۴ تا ۱۳۱۱ با مقاومت های جدّی و مستحکمی مواجه شود که همین موضوع می تواند برای مدتی مانع از ادامه ی حرکت صعودی شود و به حرکات اصلاحی و نزولی منجر شود که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

امروز برای قیمت جهانی طلا دلیلی برای تغییر تحلیل اخیر وجود ندارد و همانند این چند روز گذشته باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۸۵ و ۱۲۹۸ قرار داشته باشد.

از منظر تحلیل بنیادی بانک مرکزی چین با هدف جلوگیری از ایجاد کمبود نقدینگی ۸۳ میلیارد دلار به سیستم مالی این کشور تزریق کرده است و آمریکا نیز در حال بررسی لغو برخی یا تمام تعرفه های اعمال شده علیه کالاهای چینی است و انتشار این اخبار تاثیر مثبتی بر بارارهای مالی داشته است و این مساله فعلا باعث تثبیت قیمت جهانی طلا پایین سطح مقاومت ۱۲۹۸ شده است.

اما از سوی دیگر ریسک های متوجه اقتصاد آمریکا، نبود چشم اندازی روشن در خصوص پایان تعطیلی دولت آمریکا و آشفتگی در بازارهای مالی موجب شده تا مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا تصمیم بگیرند تا در سال جاری از افزایش بیشتر نرخ بهره خودداری کنند و این موضوع نیز باعث تثبیت قیمت جهانی طلا بالای سطح حمایت ۱۲۸۵ شده است.

بنابراین صعود قیمت به بالای نرخ ۱۲۹۸ یا کاهش قیمت به پایین سطح ۱۲۸۵ برای تغییر این روند خنثی لازم است که می تواند منجر به شروع حرکات شارپی قیمت جهانی طلا گردد. سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است و قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد.

سکوت این چند روز قیمت جهانی طلا در این دامنه خنثی احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند را تقویت می کند. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به جز سخنرانی جان ویلیامز رئیس بانک فدرال نیویورک آمریکا و شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا خبر خاصی دیگری اعلام نمی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا