تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

با نگاهی به نمودار پایین می توان دید که حرکت کاهشی نفت خام سبک آمریکا اکنون نشانه هایی از شتاب روند نزولی را نمایان ساخته است و دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم دقیقا تا سطح ۱۰۴٫۱۲ دلار/بشکه پایین آمد و انتظار میرود تا زمانیکه قیمت پایین سطح ۱۰۵٫۷۵ قرار دارد این روند نزولی امتداد بیشتری یابد و نرخهای پایین کاهش یابد.

این همان سطحی است که نفت دیشب بارها تلاش کرد از آن عبور کند اما ناموفق بوده است و برای امروز اگر این سطح مانعی برای عبور و استمرار حرکت نزولی ایجاد نکند، از دیدگاه تکنیکال و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی می باید در موج نزولی c به انتظار فرود بیشتر قیمت تا نرخهای ۱۰۲٫۹۶ و ۱۰۲٫۵۹ باشیم.

تاکید می شود که این روند کاهشی هنگامی تثبیت می شود که شاهد بسته شدن قیمت در زیر پایین ترین نرخ دیشب یعنی ۱۰۴٫۰۸ باشیم. در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و تا زمانیکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۵٫۷۵ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نرسیده است دلیلی برای تغییر روند نفت خام از نزولی به صعودی وجود ندارد و از این رو ، می بایست در زیر سطوح ۱۰۴٫۰۸ برای ورود به پوزیشن فروش اقدام کرد.

برای تثبیت حرکت صعودی نیز چنانکه پیشتر نیز گفته ایم ، می بایست قیمت در بالای سطح ۱۰۵٫۷۵ و ۱۰۶٫۲۰ تثبیت شود که اگر این حرکت صورت گیرد، آن وقت می بایست به انتظار اصلاح تا نرخهای نزدیکی ۱۰۷٫۷۰ بود.

بنابراین برای امروز در صورتیکه خط ساپورت ۱۰۴٫۰۸ در هم شکسته شود، ساپورت بعدی در منطقه ۱۰۲٫۶۷ قرار دارد که به اعتقاد من سطوح ۱۰۲٫۹۶ و ۱۰۲٫۶۷ الی ۱۰۲٫۵۹ دلار/بشکه به ترتیب دیر یا زود لمس خواهند شد که در نمودار زیر مشخص است .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت

خوانندگانی که هر روز این گزارشهای تحلیلی را پیگیری می کنند به خاطر دارند که در قیمت نفت برنت دریای شمال در محدوده های بالای ۱۰۸ دلار/بشکه وارد پوزیشن نزولی شدیم و اکنون ۲ دلار در سود هستیم و برای کسانیکه حرکت اول را از دست دادند، بازگشت امروز قیمت فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش فراهم می آورد.

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی قیمت ادامه خواهد داشت و سقوط روز گذشته تا نزدیکی ۱۰۶٫۶۹ فرصت مناسبی برای ورود بیشتر فروشندگان مهیا می سازد.

هر چند پس از نزدیک شدن به منطقه ۱۰۶٫۷۶ مقداری به سطوح بالای ۱۰۷ اصلاح کرده است اما احتمال بازگشت قیمت در مسیر نزولی وجود دارد و اگر امروز ، سطح حمایت ۱۰۶٫۶۹ ( بر روی خط فیب ۱۰۰ درصدی) شکسته شود، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۱۰۵٫۷۳ ( بر روی خط فیب ۱۰۰ درصدی و نزدیک به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۱۰۵٫۷۲ ) و حتی ۱۰۵٫۴۲ قابل دسترس خواهند بود.

از دیدگاه بررسی امواج الیوت نیز نشانه ها از شروع حرکت نزولی در موج کاهشی c خبر می دهند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید و ما بر این باوریم که نرخهای بالای ۱۰۷ فرصت مناسبی برای فروش نفت برنت با هدف های پایین ۱۰۶٫۷۶ دلار/بشکه خواهند بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت