تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH9) پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در حوالی منطقه مقاومت ۵۳٫۹۴ و ۵۴٫۲۴ دلار در هر بشکه خاتمه دهد و بعد از آن دوباره به نرخهای پایین ۵۲٫۸۰ و ۵۲٫۵۱ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود سطوح ۵۲٫۸۰ و ۵۲٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۵۴٫۲۴ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی کوتاه ۴۴٫۳۵ به ۵۴٫۲۴ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی قیمت در برخورد به سطح حمایت ۵۱٫۴۴ صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده است و پیش بینی می شود روند نزولی قیمت از سطح ۵۴٫۲۴ بعد از آنکه این حرکت اصلاحی و افزایشی امروز در حوالی مقاومت ۵۳٫۹۴ و ۵۴٫۲۴ پایان یافت دوباره از سرگرفته شود.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت این روند نزولی دیر یا زود می تواند قیمت را تا سطوح ۴۸٫۳۰ و ۴۶٫۹۰ پایین بکشاند و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر از روند نزولی ۷۶٫۹۰ به ۴۲٫۳۶ در چارت روزانه هدف نزولی ۴۷٫۴۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) را نشان می دهد که بین این محدوده قرار گرفته است.

در چارت پایین این روند در قالب یک موج b شکل گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۳۶ می باشد و دشوار است که الگوی دقیق این چرخه را دریابیم زیرا ممکن است تبدیل به یک الگوی مسطح یا فلت یا الگوی زیگزاگ شود.

در هر صورت بدون در نظر گرفتن این الگو ، در حرکت نزولی چنانچه این هفته سطح حمایت ۵۰٫۵۱ با قدرت شکسته شود زمینه را برای فرود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۷٫۴۰ فراهم می‌آورد. در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۴٫۲۴ می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH9) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح ۶۰٫۴۲ تا سطح ۵۸٫۷۴ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت نشان داده است. نمودار یک ساعته به روشنی نشان می‌دهد با پایان حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح مقاومت ۶۱٫۴۶ و ۶۱٫۸۸ احتمال شروع ریزش جدید وجود دارد.

همانطور که در چارت دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۳٫۱۵ قرار گرفته است و این موج توانسته است قیمت را به پایین سطح ۶۰٫۰۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) برساند و به همین خاطر این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۵۸٫۹۴ کاهش داشته باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۵۱٫۶۰ به ۶۳٫۱۵ نزدیک ترین هدف نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال را در سطح ۵۸٫۷۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد. در چارت هر چند سطح حمایت ۵۹٫۶۳ باعث تشکیل حرکت اصلاحی و افزایشی ملایم به سطح مقاومت ۶۱٫۴۶ شده است اما مقاومت بعدی بر روی ۶۱٫۸۸ دیده می شود و در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی b در حال حرکت است که این دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹٫۹۳ (پایین ترین سطح ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸) تلقی می شود.

به باور ما در این موج می بایست دیر یا زود منتظر وارونه یا معکوس شدن بخشی یا کل موج a باشیم و به عبارتی دیگر در این موج b پیش بینی می شود قیمت نفت برنت دریای شمال تا نزدیکی سطح ۴۹٫۸۸ کاهش داشته باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ دلار در هر بشکه تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ – ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن