تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطح حمایت ۱۳۱۱ روبرو شود و با توجه به عدم توانایی در تثبیت کندل روزانه پایین آن به سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۲۳ افزایش یابد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها در صورت تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۱۳۱۱ می تواند تا سطح حمایت بعدی ۱۲۹۸ سقوط کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت ۱۳۱۱ و ۱۲۹۸ هر به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۹۵ تشکیل شده‌اند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد.

با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود خریدارن در این موج بعد از نفوذ جزئی قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۳۲۰ خسته شده اند و واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نشان می دهد که شانس تثبیت قیمت در بالای این سطح مقاومت در طی یکی دو روز آینده ضعیف است.

در چارت روزانه نیز شکست اخیر قیمت جهانی طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۱۶ به نظر می رسد که یک شکست غلط و اشتباهی باشد و این می تواند زمینه را برای اصلاح قیمت به سوی سطح حمایت روانی و اصلی ۱۳۰۰ که مماس با خط روند افزایشی رسم شده نیز است فراهم آورد.

لازم به ذکر است برای امروز و فردا تنها به شرط افزایش قیمت جهانی اونس طلا به سطح ۱۳۲۶ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۱۳۱۶ می باشد که می تواند هدف های افزایشی ۱۳۳۷ و ۱۳۶۵ را نمایان سازد. در نمودار پایین ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

دلیلی برای تغییر تحلیل اخیر وجود ندارد و همانطور که گفته شد پس از آنکه آمارهای اقتصادی از ایالات متحده نشان داد که میزان اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژانویه با ثبت ۳۰۴۰۰۰ به بالاترین رقم ۱۱ ماه گذشته رسیده است، ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار اندکی افزایش داشت و همین مساله موجب شد تا قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۳۰۸ کاهشی شود و در حال حاضر بین سطوح ۱۳۱۱ و ۱۳۱۶ در نوسان است. علاوه بر این به دلیل ناتوانی قیمت جهانی طلا در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۳۲۰ شاهد برخی برداشت سودها توسط خریداران هستیم.

از سوی دیگر باید توجه داشت بازارهای مالی چین به دلیل فرا رسیدن سال نوی چینی در کل این هفته تعطیل خواهند بود. تعطیلی بازارهای چین به دلیل سال نو و غیبت معامله گران بزرگ در بازار در حال حاضر در کاهش قیمت جهانی طلا مزید بر علت است. آمریکا و چین نیز در حال تلاش برای رسیدن به توافق تجاری هستند و هفته گذشته بسیاری از عدم اطمینان‌ها در مورد تعطیلی دولت آمریکا و برکسیت و همچنین سیاست بانک فدرال آمریکا از ذهن معامله‌گران پاک شد که این موضوع نیز فعلا در کوتاه مدت قیمت جهانی طلا را تحت فشار قرار داده است.

مشاور اقتصادی کاخ سفید آمریکا نیز گفته است مذاکرات تجاری این هفته بین آمریکا و چین در فضایی مثبت انجام گرفته و با اعلام آمار اشتغال ماه ژانویه به رغم چشم انداز نامشخص اقتصادی که موجب شده بانک فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری به تردید بیافتد وضعیت اقتصادی این کشور فعلا مثبت است. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا به جز شاخص موسسه مدیریت عرضه غیر کارخانه ای آمریکا (ISM) رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است و بازار جهانی اونس طلا متاثر از تحولات بالا فعلا در حرکت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا