تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن کماکان پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۰۸۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۱۶۷ افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از یک موج افزایشی C از سطح ۵۷۲۵ قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

هر چند قیمت جهانی مس در اولین تلاش خود در روز ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ در شکست سطح مقاومت ۶۰۸۲ ناموفق بود اما کندل استیک بزرگ سفید رنگ که در روز ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ شکل گرفته است نشاندهنده تمایلات افزایشی قوی مس است که دیر یا زود می تواند از این سطح مقاومت ۵۰۸۲ عبور کند.

با این حال خریداران باید نسبت به الگوی قیمت از ۸ ژانویه به این سو که بیشتر شبیه به یک الگوی گوه یا کنج پهن شونده است و به پنج موج کوچک تقسیم شده احتیاط کنند و این ساختار به این موضوع اشاره دارد که این الگو رو به پایان است. در حرکت نزولی چنانچه کندل روزانه پایین سطح حمایت ۶۰۱۴ بسته شود نه تنها منجر به فرود قیمت جهانی مس به سطح ۵۹۴۶ می شود بلکه سیگنالی در جهت تکمیل شدن این الگوی گوه یا کنج صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن کماکان پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۱۹۰۸ تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۹۳ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۸۶ (پایین ترین سطح ۲ ژانویه ۲۰۱۹) در حرکت است. از منظر تحلیل تکنیکال این چرخه بخشی از موج نزولی بزرگ C از سطح ۲۲۶۷ است و این موج در برخورد با سطح حمایت ۱۸۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) با چالش مواجه شده است.

به همین خاطر بعد از برخورد به این سطح حمایت شاهد برگشت و افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۱۹۰۸ هستیم و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۲۴ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین آن بسته شود تاییدی در جهت گسترش موج نزولی C به سوی سطح ۱۷۱۹ خواهد بود.

بررسی چارت تایم فریم یک ساعته سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۸۸۳ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج افزایشی (c) تشکیل شده است که در صورت شکست آن منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۸۶۸ و ۱۸۵۷ دلار در هر تن خواهد شد که در نمودار بعدی به وضوح مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن