تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۰۹۰ دلار در هر تن یعنی پایین ترین سطح ۴ فوریه ۲۰۱۹ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و اندیکاتور یک ساعته مک دی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود چرخه سه موجی از سطح ۵۷۲۵ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۹) در اطراف سطح مقاومت ۶۳۰۰ تکمیل شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج سوم C وجود دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. این تکمیل شدن چرخه سه موجی را ساختار پنج موجی از موج C و واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) تایید کرده است.

در چارت روزانه مس نیز این چرخه به عنوان یک بخش از الگوی فلت یا صاف (Flat) شکل گرفته از سطح ۵۷۷۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) در نظر گرفته شده است و این الگو دارایی سه جزو امواج است که هر یک از نظر طولی با یکدیگر برابر هستند و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که سومین موج یعنی موج (C) به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۳۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) به پیک و سقف قیمت خود رسیده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۱۸۶۸ و ۱۸۵۷ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن به وضوح نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی (b) از سطح ۱۸۰۷ به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) به پیک و سقف خود رسیده است و تکمیل شدن آن را بررسی ساختار پنج موجی نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال احتمال ریزش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۰۷ که نقطه شروع موج افزایشی (c) است وجود دارد اما با این حال بهتر است تارگت نزولی واقع بینانه را در یکی از سطوح ۱۸۸۳ یا ۱۸۶۸ در نظر گرفت. در چارت روزانه خط روند نزولی رسم شده میان مدت از سطح ۲۷۱۸ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) هنوز پایدار است و این نشاندهنده روند نزولی قیمت آن است.

همانطور که در چارت روزانه دیده می شود شکست سطح مقاومت ۱۹۰۸ یک شکست غلط یا اشتباه بوده است و این احتمال قویا وجود دارد که با توجه به عدم توانایی قیمت در عبور از خط روند نزولی رسم شده به سوی سطح ۱۸۲۴ دلار در هر تن کاهش داشته باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن