تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی بالاترین سطح ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ یعنی سطح ۱۳۲۶ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی و نزولی قیمت از سطح ۱۳۲۶ در اطراف سطح حمایت ۱۳۰۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از رالی افزایشی قیمت از سطح ۱۲۷۶ به ۱۳۲۶) که نزدیک به سطح حمایت روانی ۱۳۰۰ می باشد تکمیل شده است و به همین خاطر احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۳۲۶ زیاد است.

از آنجایی که این حرکت اصلاحی و نزولی در قالب موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۱۹۵ تکمیل شده است از هم اکنون می بایست منتظر وارونه یا معکوس شدن قیمت این بار در موج افزایشی (۵) باشیم که خریداران را در این موج وارد بازار خواهد کرد. لازم به ذکر است در چارت روزانه قیمت جهانی اونس طلا در حال افزایش دوباره به سطح مقاومت ۱۳۱۶ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۳۶۵ واقع شده است.

چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود و کندل چارت روزانه بالای آن بسته شود در موج افزایشی e سیگنال خرید تا سطوح ۱۳۲۶ و ۱۳۳۷ صادر خواهد کرد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

رشد ضعیف تورم ایالات متحده آمریکا این احتمال را تقویت کرده است که بانک فدرال رزرو آمریکا امسال افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد و این موضوع در کنار تحولات مربوط به مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هر بار باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا از سطح حمایت روانی ۱۳۰۰ شده است و تحولات اخیر در اقتصاد داخل آمریکا و اقتصاد جهانی ممکن است بانک فدرال رزرو را مجاب کند که برای مدتی افزایش نرخ بهره را متوقف سازد.

قیمت جهانی طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا عدم افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را افزایش می دهد. از سوی دیگر آمارهای ناامیدکننده دیروز از شاخص خرده فروشی آمریکا نیز نشانگر کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ادامه ی رویکرد صبر بانک فدرال در افزایش نرخ بهره است.

شاخص خرده فروشی آمریکا در ماه دسامبر سال پیش بیشترین کاهش ماهیانه را در ۹ ساله گذشته ثبت کرد که کاهش شدید در فعالیت اقتصادی آمریکا در پایان سال گذشته را نشان می دهد. روز گذشته در آمارهای دیگر از اقتصاد آمریکا که به نفع اونس طلا تمام شد اعلام افزایش در تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی و کاهش شاخص قیمت تولیدکنندگان (PPI) در ماه ژانویه برای دومین ماه متوالی بود که هر دو این اخبار به تقویت قیمت جهانی طلا کمک کردند.

هر چند در خبرها آمده است که دو تن از مذاکره کنندگان کاخ سفید در مذاکرات تجاری با چین امروز با رئیس جمهور چین دیدار خواهند کرد اما تصمیمی در جهت تمدید مهلت تعیین شده اول مارس که قرار است از این تاریخ تعرفه های کمرگی آمریکا بر کالاهای چینی افزایش یابد هنوز گرفته نشده است. بنابراین برای امروز با توجه به تحولات اشاره شده احتمال تشکیل حرکت افزایشی برای قیمت جهانی اونس طلا تا نرخهای بالای ۱۳۱۶ بعید به نظر نمی رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا