تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۳۰۴ دلار در هر تن افزایش داشته باشد و در صورت شکست آن خریداران بیشتری را تا سطح مقاومت بعدی ۶۴۴۰ وارد بازار کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت و کانال صعودی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود قیمت جهانی مس در موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از الگوی مسطح بی قاعده شکل گرفته از سطح ۵۷۷۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) است و این موج در برخورد با سطح مقاومت ۶۳۰۴ با چالش مواجه شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

افزایش قوی قیمت مس از سطح ۶۰۸۵ (پایین ترین سطح ۱۲ فوریه ۲۰۱۹) نشاندهنده استمرار این موج است و کانال افزایش نیز بیانگر تارگت افزایشی قیمت در حدود سطح ۶۴۴۰ است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۶۱۶۷ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین آن بسته شود منجر به فرود قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۰۸۲ می شود و گفتنی است کاهش بیشتر قیمت آن تاییدی در جهت تکمیل شدن موج افزایشی C می باشد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۹۰۷ افزایش یابد و این حرکت صعودی را ساخته شدن کف قیمت در حوالی سطح حمایت ۱۸۴۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C از سطح ۱۸۰۷ می باشد و اگرچه این موج کامل شده است اما کاهش قیمت از سطح ۱۹۳۶ (بالاترین سطح ۶ فوریه ۲۰۱۹) توسط یک سری از خطوط فیبوناچی پروجکشن تحت کنترل است.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه که از سطح ۱۸۵۴ (پایین ترین سطح ۱۲ فوریه ۲۰۱۹) شکل گرفته است کم و بیش تکمیل گردیده است که این خود به تارگت افزایشی در حدود سطح ۱۹۰۷ اشاره دارد. در هر صورت باید توجه داشت پیش بینی اینکه حرکت افزایشی اخیر نشانه ای در جهت از سرگیری رالی افزایشی از سطح ۱۷۸۵ است یا اینکه صرفا یک حرکت اصلاحی برخلاف کاهش از سطح ۱۹۳۶ کمی دشوار است.

با این حال برای میان مدت در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۴۵ شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار روند نزولی به سوی سطح ۱۸۰۷ دلار در هر تن صادر خواهد کرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن