تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن چنانچه سطح حمایت ۱۳۲۰ شکسته شود به سطح حمایت بعدی ۱۳۱۱ اصلاح کند و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود رالی افزایشی قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۱۹۵ به احتمال زیاد در حوالی همان سطح مقاومت ۱۳۴۲ وارونه یا معکوس شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از موج صعودی C از سطح ۱۱۹۵ قرار دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین خط روند افزایشی رسم شده بیانگر آن است که کاهش جاری قیمت هنوز تکمیل نشده و ممکن است تا سطح ۱۳۱۱ کاهش داشته باشد و در چارت روزانه نیز واگرایی کاهشی قیمت در اندیکاتور RSI اشاره به کاهش بیشتر قیمت دارد. همانطور که در چارت روزانه دیده می شود هر بار که قیمت به خط روند بالایی الگوی بزرگ گوه یا کنج (Wedge) نزدیک شده سریعا روند خود را وارونه یا معکوس کرده است و این برای مدت چند سال می باشد که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود که این الگو گوه یا کنج به یک الگوی ادامه دهنده کاهشی تبدیل شود که بعد از آن باید منتظر یک روند نزولی بلند مدت باشیم. حتی اگر هم قیمت زمانیکه به پایین سطح ۱۱۵۹ برسد این الگو نزولی تایید می شود اما از هم اکنون می توان به این نتیجه رسید که این الگو از سطح ۱۳۴۶ (بالاترین سطح ۲۰ فوریه ۲۰۱۹) تکمیل شده است و این امر می تواند نقطه عطفی در شکل گیری نمودارها باشد زیرا می تواند آغازگر یک روند نزولی طولانی مدت باشد. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

پس از آنکه در صورتجلسه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا اعلام شد که شاید در سال جاری نرخ بهره یک نوبت افزایش یابد قیمت جهانی اونس طلا از بالاترین نرخهای ۱۰ ماهه گذشته (۱۳۴۶) همچنان در حال کاهش است. در صورتجلسه روز چهارشنبه چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو گفتند که اگر نتایج تورمی بالاتر از چشم انداز پایه باشد افزایش نرخ ها ممکن است ضروری باشد که در واکنش به آن قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۴۶ با کاهش مواجه شده است.

برای امروز تحلیل تکنیکال نسبت به شروع حرکت اصلاحی و نزولی قیمت جهانی اونس طلا به سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۱۱ هشدار می دهند. قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

از سوی دیگر سرمایه گذاران بازار طلا همچنین تحولات مربوط به مذاکرات تجاری در جهت حل و فصل اختلافات میان چین و آمریکا را در نظر دارند. بازارهای بین الملل هنوز به دنبال نشانه های از پیشرفت در آخرین دور مذاکرات تجاری میان این دو کشور هستند و این احتمال وجود دارد که ماه آینده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور چین دیدار کند و توافق تجاری حاصل شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفته بود مذاکرات تجاری با چین خوب پیش می رود و همچنین از آمادگی خود برای تمدید مهلت آتش بس تجاری جهت تکمیل مذاکرات خبر داد و هم اکنون در حال فشار آوردن به سطح حمایت ۱۳۲۰ است.

باید توجه داشت نوسانات روزانه قیمت جهانی اونس طلا متاثر از تغییرات در بازارهای ارز و ارزش دلار آمریکا است و چشم انداز قیمت اونس طلا در میان مدت بیشتر به مسائل ژئوپولتیک و نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا گره خورده است. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا بازار اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار سخنرانی چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا (کلاریدا ، بولارد و کوارلس) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا