تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

دیروز نهایتا تمام سفارشات خرید یورو توسط معامله گران به راحتی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۶۰ انجام شد و یکبار دیگر به شما هوش سرشار معامله گران در تجارت این زوج ارز در این سایت ثابت شد، پس از این خرید یورو قیمت به همان سوی عدد ۱٫۳۳۵۰ که گفته بودیم حرکت کرد و در حال حاضر نیز توانسته که خود را بالای این منطقه تثبیت کند.

برای امروز از نوع چیدمان سفارشهای خرید یورو می توان اینطور استنباط کرد که یورو همچنان در مسیر افزایشی قرار دارد و هنوز هم احتمال استمرار حرکت صعودی پابرجاست مخصوصا اینکه امروز سفارشات خرید به ترتیب در منطقه ۱٫۳۳۲۰ و ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ چیده شده اند و حتی برخی از معامله گران حرفه ای این بازار می گویند که سفارشهای خرید بعدی روی منطقه ۱٫۳۲۹۰ تا ۱٫۳۲۸۰ قرار دارد.

از این رو، حتی رسیدن به نزدیکی این سطوح، فقط فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید با هدف ۱٫۳۴۰۰ فراهم خواهد آورد و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید حتی ممکن است با شکست سطح مقاومت ۱٫۳۴۰۰ بتواند تا منطقه ۱٫۳۴۳۶ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) و بعد از آن به سطح ۱٫۳۴۸۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تقویت شود.

البته بدلیل اینکه امروز مقداری از سفارشات فروش در حدود منطقه ۱٫۳۴۰۰ قرار دارند پیشنهاد می کنیم که امروز در همین نزدیکی این سطح از پوزیشن های خرید خارج شوید و بعد منتظر بمانید . به باور ما اگر یورو قادر به شکست سطح ۱٫۳۴۰۰ باشد و با قدرت از این سطح عبور کند می تواند بار دیگر حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند در غیر این صورت فعلا منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ را می توان سقف امروز قیمت یورو در نظر گرفت.

کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که در واکنش به شک و تردید ها در خصوص احتمال توقف محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر صورت گرفته است و همچنین کاهش شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) به کمترین نرخهای ۷ هفته گذشته نیز از جمله دلایل تقویت یورو محسوب می شود که محرک خوبی برای رسیدن قیمت زوج ارز EURUSD به نزدیکی منطقه ۱٫۳۴۰۰ می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

این زوج ارز همچنان به حرکت کاهشی خود ادامه می دهد و برای امروز تثبیت قیمت در پایین سطح ۹۶٫۰۰ و ۹۵٫۸۰ فشارهای نزولی را بیشتر می کند و این احتمال را بوجود می آورد که قیمت بزودی به نرخ ۹۳٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ ژوئن) برسد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که با توجه به تشکیل الگوی نزولی و نفوذ قیمت به زیر کف ابر ایچیمکوی روزانه انتظار داریم چشم انداز کوتاه مدت و میان مدت این زوج همچنان نزولی بماند

برای امروز اصل سفارشهای فروش این زوج روی منطقه ۹۶٫۷۰ و ۹۶٫۸۰ است و حتی برخی در نزدیکی منطقه ۹۷٫۰۰ نیز سفارشهای فروش خود را چیده اند و با توجه به کاهش ایندکس دلار آمریکا انتظار داریم، دلار در مقابل ین ژاپن با استمرار حرکت نزولی به هدف ۹۶٫۰۰ و ۹۵٫۸۰ نزدیک شود.

برای امروز منطقه نزدیکی ۹۶٫۰۰ و ۹۵٫۸۰ می تواند یه ایجاد خروج قیمت برای کسب سود بیانجامد و کف قیمت برای امروز در حدود منطقه ۹۵٫۸۰ الی ۹۵٫۵۰ تشکیل شده است. هرچند که با سقوط قیمت به نرخهای پایین این منطقه، فرصتهای فروش جدید دیگری برای معامله گران با هدف ۹۳٫۷۵ فراهم خواهد شد اما برای امروز توصیه می شود در اطراف منطقه ۹۵٫۸۰ الی ۹۵٫۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا- ین ژاپن

ین ژاپن

EurJpy :

در این زوج ارز فشارهای سنگینی برای شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۸٫۰۰ تشکیل شده است و امروز اکثر سفارشات فروش به ترتیب به منطقه ۱۲۸٫۹۰ و ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۹٫۱۵ و ۱۲۹٫۲۰ و مرحله آخر به منطقه ۱۲۹٫۳۵ الی ۱۲۹٫۵۰ منتقل شده اند.

این سفارشات فروش فشار را برای کاهش قیمت به زیر سطح ۱۲۸٫۰۰ بیشتر کرده است که در صورت شکسته شدن این سطح، راه برای کاهش تا نرخ ۱۲۶٫۵۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۶ ژوئن) و در ادامه ۱۲۴٫۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ ژوئن) هموار خواهد شد.

روز گذشته دیدیم که قیمت این زوج ارز برای اولین بار از ۲۰ اوت سال گذشته توانست که به زیر کف ابر ایچیموکوی روزانه خود بسته شود که این تحولات قیمت از نظر تحلیل تکنیکی سیگنال نزولی پرقدرتی را صادر کرده است.

در تایید این موضوع خطوط تنکان سن و کیجون سن نیز به زیر خط منفی عبور کرده اند که همین نیز به کاهش قیمت اشاره دارد.  در حرکت صعودی تنها تثبیت روزانه قیمت بالای سطح ۱۲۹٫۳۸ ( سقف ابر ایچیموکو) موجب توقف حرکت نزولی می شود.

در نمودار زیر نگاه بفرمایید که چگونه در نمودار زیر یک سقف محکم برای این زوج ارز در منطقه ۱۲۹٫۳۵ الی ۱۲۹٫۵۰ ساخته شده و به احتمال بسیار این سقف بتواند بزودی قیمت زوج یورو – ین ژاپن را تا زیر نرخهای ۱۲۸٫۰۰ پایین بکشاند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین ژاپن