تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۴٫۳۹ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۳٫۱۸ سقوط کند. از منظر تحلیل بنیادی نیز پس از آنکه دیروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اوپک خواست تا از تلاش هایش برای تقویت قیمت نفت دست بردارد، قیمت نفت در بازارها با کاهش مواجه شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود کاهش فعلی قیمت به عنوان یک حرکت اصلاحی نزولی در جهت خلاف روند صعودی قیمت از سطح ۵۱٫۲۳ در نظر گرفته می شود که ممکن است این حرکت اصلاحی نزولی در حوالی سطح حمایت ۵۴٫۰۰ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) پایان یابد.

با این حال کاهش بیشتر قیمت آن به سطح ۵۳٫۱۸ به معنای تکمیل شدن موج افزایشی C و وارونه شدن رالی افزایشی قیمت از سطح ۴۲٫۳۶ خواهد بود. برای امروز سطح مقاومت قیمت نفت خام سبک آمریکا بر روی ۵۶٫۳۴ دیده می شود و تنها شکسته شدن این سطح مقاومت به معنای استمرار موج افزایشی C به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۹۳ تلقی می شود.

در چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی میان مدت از سطح ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۵۷٫۴۸ نشان می دهد که دلیل برگشت و اصلاح کنونی قیمت نفت خام سبک آمریکا بوده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در چارت پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت رالی افزایشی قیمت از سطح ۴۲٫۳۶ (پایین ترین سطح ۲۴ دسامبر ۲۰۱۸) به پایان رسیده و ممکن است قیمت آن به سوی سطح ۵۱٫۴۸ کاهش داشته باشد که نزدیک ترین سطح حمایت قیمت است.

برای امروز همانطور که در بالا گفته شد در چارت تایم فریم یک ساعته کاهش قیمت آن به سطح ۵۳٫۱۸ تاییدی در جهت کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۵۱٫۴۸ در چارت روزانه خواهد بود. از منظر تحلیل بنیادی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اوپک خواست تا از تلاش هایش برای تقویت قیمت نفت دست بردارد، قیمت نفت در بازارها با کاهش مواجه شده است.

آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان قصد دارد جلوی اقدامات تولید کنندگان عمده نفت جهت افزایش قیمت ها را بگیرد. باید توجه داشت که قیمت نفت در فاصله ۸ تا ۲۲ فوریه ۸٫۱ درصد افزایش داشته است ، ترامپ در خصوص افزایش قیمت نفت ابراز نگرانی کرده و بار دیگر درخواست های قبلی خود از اوپک مبنی بر پایین نگه داشتن قیمت ها را تکرار کرد که این خبر در طی ۲۴ ساعته گذشته منجر به کاهش قیمت ها شده است. در چارت پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۳٫۷۲ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است. از منظر تحلیل بنیادی نیز پس از آنکه دیروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اوپک خواست تا از تلاش هایش برای تقویت قیمت نفت دست بردارد، قیمت نفت در بازارها با کاهش مواجه شده است.

همانطور که در چارت به وضوح دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح حمایت ۶۵٫۶۵ کاهش یافته که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی C قرار داشت و شکسته شدن آن به منزله ی کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۶۳٫۷۲ خواهد بود و چنانچه این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سطح ۶۲٫۵۳ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. سقوط قیمت به طور موقت به عنوان یک موج تصحیحی در برابر رالی پایدار قیمت از سطح ۶۰٫۶۰ طبقه بنده شده و موج C هنوز به نظر می رسد که تکمیل نشده باشد و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۸٫۷۷ و ۷۳٫۸۲ بالا بکشاند.

با این حال برای امروز کاهش قیمت به زیر سطح ۶۳٫۷۲ به معنای تکمیل شدن این موج C و وارونه شدن روند صعودی خواهد بود و در چارت روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت آن در حال پول بک به سوی خط گردن از الگوی سر و شانه وارونه است. از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود این پول بک در حوالی سطح ۶۳٫۹۹ پایان یابد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۸۶٫۷۴ به ۴۹٫۹۳ تشکیل شده است.

با این حال باید توجه داشت اگر به هر دلیلی سطح حمایت ۶۳٫۹۹ با قدرت شکسته شود نه تنها منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۸٫۶۲ می شود بلکه الگوی فوق را باطل خواهد کرد. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه قیمت نفت برنت دریای شمال در چارت یک ساعته به بالای سطح مقاومت ۶۵٫۶۵ برسد موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۲۱ دلار در هر بشکه خواهد شد. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن