تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت همچنان سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۶۵۲۵ دلار در هر تن عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۶۶۱ افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین به وضوح دیده می شود قیمت جهانی مس در موج افزایشی C یعنی سومین موج از الگوی مسطح نامنظم شکل گرفته از سطح ۵۷۷۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) قرار گرفته است و این الگو با یک موج خیلی طولانی تر C مشخص شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که موج C خیلی به بالای سطح ۶۳۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) رشد یافته است و به احتمال زیاد تا سطح ۶۶۶۱ افزایش پیدا خواهد کرد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۶۴۴۰ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین آن بسته شود منجر به کاهش جزئی قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۳۸۸ می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت همچنان پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۱۹۳۹ عبور کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۶۰ صعود کند که این موضوع را شمارش امواج الیوت ویو و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی به وضوح مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C از سطح ۱۸۴۶ قرار گرفته است و قویا انتظار می رود که در این موج خود را تا سطوح ۱۹۳۹ و ۱۹۹۶ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

در چارت روزانه نیز مشخص شده است که قیمت آن توانسته به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۷۱۸ برسد و همچنین از سطح مقاومت ۱۹۰۸ عبور کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی (C) قرار گرفته بود و شکست آن زمینه را برای صعود بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۹۳ فراهم آورده است.

لازم به ذکر است در این مدت هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۹۰۳ دلار در هر تن در چارت تایم فریم یک ساعته خواهد بود. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن