تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی به سطوح مقاومت ۱۳۰۰ و ۱۳۰۶ مجدد با کاهش به سوی سطح ۱۲۸۳ مواجه شود و در میان مدت تا سطح حمایت بعدی ۱۲۶۳ سقوط کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۱۲۸۳ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۱۸۰ به ۱۳۴۶ قرار دارد.

چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به ریزش قیمت به سطح حمایت بعدی ۱۲۶۳ خواهد شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. در حرکت صعودی نیز اولین سطح مقاومت قیمت جهانی اونس طلا بر روی ۱۳۰۰ دیده می شود که اگر به هر دلیلی کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث افزایش جزئی قیمت آن به سطوح ۱۳۰۶ و ۱۳۰۷ می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال روند نزولی قیمت که از سطح ۱۳۴۶ آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است و برای امروز چنانچه کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۹۳ بسته شود سیگنال فروش تا سطوح حمایت بعدی ۱۲۸۸ و ۱۲۸۴ (خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی) صادر خواهد کرد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ ۳۸٫۲ ۵۰ ۶۱٫۸ ۷۶٫۴ ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل بنیادی پس از انتشار آمارهای ناامید کننده از بازار اشتغال آمریکا که موجب افزایش نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش ارزش دلار آمریکا و جریان ریسک پذیری گردید، قیمت جهانی اونس طلا در معاملات روز جمعه با رشدی تقریبا یک درصدی به بالاترین رقم یک هفته اخیر یعنی تا سطح مقاومت روانی ۱۳۰۰ رسید.

رشد آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی در آمریکا در ماه فوریه تقریبا متوقف شد و اقتصاد این کشور در این ماه تنها به میزان ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که بسیار کمتر از حد پیش بینی های بازار (۱۸۱۰۰۰) و رقم قبلی (۳۱۱۰۰۰) بود.

آمارهای غیرمنتظره و ناامیدکننده از بازار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا منتشر شد که موجب تضعیف ارزش دلار آمریکا و بازارهای سهام آمریکا گردید. این مسئله هر چند تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا تا مقاومت ۱۳۰۰ داشت اما در معاملات موفق به شکست و تثبیت بالای آن نشد و در ادامه حرکت اصلاحی، سطوح مقاومت ۱۳۰۰ و ۱۳۰۶ می توانند مانع از استمرار افزایش قیمت جهانی اونس طلا گردد.

همانطور که مشخص است تضعیف شاخص جهانی دلار آمریکا بر قیمت جهانی اونس طلا تاثیرگذار است. این هفته بیشتر توجهات بازار به سخنرانی جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا ، شاخص خرده فروشی ، قیمت مصرف کنندگان و قیمت تولیدکنندگان و شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا معطوف شده است.

در سایر تحولات برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس می گویند طرح جدید خانم ترزا می، نخست وزیر این کشور برای ترک اتحادیه اروپا باز هم در مجلس نمایندگان این کشور رای نخواهد آورد و نخست وزیر انگلیس، بار دیگر شکست سختی را در رای گیری پارلمان این کشور در روز سه شنبه متحمل خواهد شد. این در حالی است که نخست وزیر انگلیس تلاش می‌کند تغییراتی در توافقنامه به دست آمده با بروکسل ایجاد کند تا نمایندگان پارلمان کشورش آن را تصویب کنند.

گفتنی است توافقنامه پیشین که لندن با بروکسل در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آورده بود در رای گیری که در پانزدهم ژانویه امسال در مجلس نمایندگان این کشور انجام گرفت، رای نیاورد. خانم ترزا می‌ از آن زمان تاکنون برای ایجاد تغییراتی در این توافقنامه تلاش کرده، اما همه تلاش‌های او در این خصوص بی ثمر بوده است.

بنابراین اگر فردا طرح موردنظر خانم ترزا می‌ دوباره در مجلس نمایندگان انگلیس رای نیاورد، نمایندگان پارلمان باید از او بخواهند که تاریخ خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا به تعویق بیندازد. بیست و نهم ماه مارس سال میلادی جاری به عنوان تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تعیین شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا