تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت هنوز پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۴۴۰ دلار در هر تن را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۶۳۸۸ و ۶۳۰۴ سقوط کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

بعد از چند مرتبه عدم توانایی قیمت جهانی مس در شسکت سطح مقاومت ۶۵۲۵ به نظر می رسد که خریداران تسلیم شده اند که این موضوع توسط الگوی سایه بلند کندل استیک مشکلی در روز ۱ مارس ۲۰۱۹ تایید شده است. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد.

با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. هر چند که هنوز خیلی زود است به این نتیجه برسیم موج افزایشی C که از سطح ۵۷۲۵ شروع شده تکمیل شده است اما یک حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطوح ۶۳۸۸ و ۶۳۰۴ بسیار محتمل به نظر می رسد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۶۵۲۵ باعث تقویت قیمت جهانی مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۵۹۳ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت هنوز پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۸۵۱ ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۱۷۸۶ قرار گرفته است و این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۹۲۲ نشان می دهد که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی واقع شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۱۹۲۲ ناموفق بوده است و این ناتوانی قیمت در عبور از این سطح مقاومت به معنای استمرار حرکت اصلاحی نزولی آغاز شده از سطح ۱۹۳۵ (بالاترین سطح ۵ فوریه ۲۰۱۹) می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی از سه موج تشکیل شده است که تا کنون دو موج آن تکمیل شده است.

همانگونه که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید هم اکنون قیمت آن در موج نزولی C در حال ریزش به سوی سطح ۱۸۵۱ است و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۹۲۲ بسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۰۰۵ دلار در هر تن می شود. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن