تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۱۳۰۰ و ۱۲۹۳ کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۱۲۸۰ در حوالی سطح مقاومت ۱۳۰۹ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی در قالب سه موج صورت گرفته است که موج سوم یعنی موج c از نظر طولی با موج اول یعنی موج a برابر بوده است.

در چارت پایین موج c تنها برای مدت خیلی کوتاهی به بالای سطح ۱۳۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) رسید و بعد از آن سریعا به زیر این نرخ کاهش یافت که این نشاندهنده ساخته شدن سقف قیمت جهانی اونس طلا مابین سطوح ۱۳۰۹ و ۱۳۱۳ است.

در واقع کاهش شارپی شب گذشته قیمت از سطح ۱۳۰۹ به معنای آن است که حرکت اصلاحی افزایشی به پایان رسیده است و از آنجایی که دیشب قیمت نتوانست از سطح مقاومت ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۳۳۳ به ۱۲۸۰) عبور کند ، فروشندگان را وارد بازار کرده است.

در چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۰۷ با چالش مواجه شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۸۰ به ۱۳۴۶ قرار دارد. چارت یک ساعته نیز اشاره به کاهش قیمت دارد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح ۱۲۸۳ نزول کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

بعد از آنکه پارلمان انگلیس با خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت کرد، قیمت جهانی اونس طلا از بالاترین نرخهای ۲ هفته اخیر سقوط کرد. پارلمان انگلیس با ۳۱۲ رای موافق در برابر ۳۰۸ رای مخالف، خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد تا به این ترتیب دولت در هیچ مقطعی نتواند انگلیس را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

پیش از پارلمان توافق جدید دولت ترزا می با اتحادیه اروپا در خصوص برکسیت را رد کرده بود که این خبر باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۳۱۱ شده بود اما دیری نپاید که در واکنش به کاهش ابهامات در خصوص برکسیت قیمت آن سریعا به نرخهای پایین سقوط کرد.

در واقع پس از آنکه پارلمان انگلیس طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد کرد، تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا که پیش از این به دلیل سرنوشت مبهم برکسیت افزایش یافته بود فروکش کرد که همین باعث فرود قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۱۱ به سوی سطح روانی ۱۳۰۰ شده است.

باید توجه داشت که هر چقدر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا در بازار کاهش یابد قیمت اونس طلا سقوط می کند و دیروز همانطور که گفته شد اگر محدوده ۱۳۰۹ و ۱۳۱۳ فرصت مناسبی برای برداشت سود و خروج از معامله و پوزیشن خرید بود.

بنابراین حرکت اونس طلا در پایین سطح مقاومت ۱۳۰۷ نزولی است و برای امروز زمینه ساز ریزش بیشتر تا سطوح ۱۳۰۰ و ۱۲۹۳ در کوتاه مدت را فراهم ساخته است که در چارت بالا مشاهده می فرمائید. امروز نیز قانون گذاران انگلیس در مورد اینکه خروج این کشور از اتحادیه اروپا به تعویق بیافتد رای گیری خواهند کرد. بریتانیا قرار است روز ۲۹ ماه جاری میلادی برابر با ۹ فروردین ۱۳۹۸ رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا