تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ9) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۸٫۵۹ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۵۵ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت آن در موج افزایشی c نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از موج بزرگ تر C از سطح ۵۱٫۲۳ است و بعد از نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۷٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج C) این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۹٫۵۱ افزایش داشته باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال نباید سطح مقاومت ۵۸٫۵۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج c) نادیده گرفته شود زیرا ممکن است قیمت نفت خام سبک آمریکا در برخورد به این سطح مقاومت کمی به سوی سطح حمایت ۵۷٫۸۱ اصلاح کند و بعد از آن در موج c یا موج C با افزایش بیشتری روبروی شود. از منظر تحلیل تکنیکال حداکثر افزایش قیمت آن در موج c سطح ۶۱٫۱۰ است و این در حالی است که حداکثر قدرت افزایشی قیمت در موج C در حدود سطح ۶۱٫۴۶ می باشد.

لازم به ذکر است در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته است با قدرت از سطح مقاومت ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰) عبور کند و این شکست به منزله ی صعود بیشتر به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۹۰ تلقی خواهد شد زیرا براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK9) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۸٫۱۴ را تاچ کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۱۱ افزایش داشته باشد که در چارت تایم فریم یک ساعته مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۴٫۰۲ است که مانع از تقویت بیشتر قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۱۱ شده است، با این حال دیر یا زود در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۹٫۱۱ و ۷۲٫۲۶ بالا بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال روند خنثی قیمت نفت برنت دریای شمال بین ۲۲ فوریه و ۱۳ مارس ۲۰۱۹ در قالب یک الگوی پرچم (Flag) شکل گرفته است که به عنوان یک الگوی ادامه دهنده افزایشی تایید شده است و این الگو به تارگت افزایشی ۷۲٫۲۶ اشاره دارد. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۷٫۱۷ الگوی پرچم را نقض خواهد کرد که همین امر منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت ۶۵٫۹۶ می شود.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در حال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۸٫۳۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند کاهشی ۸۶٫۷۴ به ۴۹٫۹۳ دیده می شود. تجزیه و تحلیل قیمت در چارت روزانه به شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸٫۳۳ اشاره دارد که این می تواند باعث تقویت بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۷۲٫۶۸ شود که این سطح نزدیک به سطح ۷۲٫۲۶ دلار در هر بشکه در چارت یک ساعته است.

در سایر تحولات ادامه ی کاهش تولید های اوپک و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا موجب شد تا قیمت نفت به بالاترین نرخهای خود در سال ۲۰۱۹ برسد. کاهش غیرمنتظره ذخایر و تولید نفت خام آمریکا نیز از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده است. کاهش ذخایر نفت جهان در نتیجه پایین آمدن تولید اوپک و همچنین تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا موجب شده تا قیمت نفت با افزایش بیشتری روبرو شود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC) و برخی دیگر از تولید کنندگان از جمله روسیه از ابتدای امسال و با هدف رشد قیمت ها اقدام به کاهش تولید نفت خود کرده اند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت نفت برنت دریای شمال و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن