تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت کماکان پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۳۴۵ دلار در هر تن را بشکند و تا سطوح ۶۳۰۴ و ۶۲۲۵ کاهش یابد و فروشندگان را تا این سطوح وارد بازار کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. از منظر تحلیل تکنیکال موج C که از سطح ۵۷۲۵ شروع شده در حوالی سطح مقاومت ۶۵۲۵ تکمیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و این موج خود به پنج موج کوچک تقسیم شده است.

در همین حال الگوی مسطح نامنظم از سطح ۵۷۷۳ به پایان رسیده است و این کمی بعید است که موج C در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی متوقف شود زیرا معمولا این موج در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی به پیک و سقف خود می رسد.

تا زمانیکه قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۶۴۴۱ نرسیده است و با افزایش بیشتری روبرو نشده است عمق کاهش قیمت از سطح ۶۵۴۰ (بالاترین سطح ۲۵ فوریه ۲۰۱۹) به اندازه کافی سیگنال خوبی در جهت وارونه یا معکوس شدن روند افزایشی صادر کرده است و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۴۴۱ با قدرت شکسته باعث تقویت قیمت مس به سطح ۶۵۲۵ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت کماکان پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۹۲۲ افزایش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است. در چارت چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۸۵ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۹) پیش بینی می شود توسعه بیشتری داشته باشد و تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است.

همانطور که در چارت دیده می شود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در حوالی سطح حمایت ۱۸۵۱ به ثبات رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۱۷۸۵ تشکیل شده است و این سطح حمایت توسط حط روند کاهشی رسم شده مورد حمایت قرار گرفته است.

این ثبات قیمت در حوالی سطح حمایت ۱۸۵۱ به معنای آغاز موج سوم یعنی موج C است که می تواند قیمت را به بالای سطح ۱۹۲۲ برساند و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۵۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به فرود قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۷۸۵ دلار در هر تن می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن