تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۸٫۲۳ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۶٫۸۹ سقوط کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۱٫۲۳ به ۶۰٫۳۹ تشکیل شده اند.

در شرایط فعلی از دیدگاه تحلیل بنیادی بازار نفت روی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین متمرکز شده است و همچنین از سوی دیگر انتشار آمارهای ضعیف از بخش مدیران خرید کارخانه ای آلمان و آمریکا نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای نفت را تشدید کرده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه روند صعودی قدرتمندی شروع نشده است احتمال ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطح ۵۶٫۸۹ وجود  دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۹٫۰۵ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود موجب تقویت قیمت آن به ترتیب به سطوح ۵۹٫۷۵ و ۶۰٫۳۹ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۵٫۹۶ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۵٫۲۲ و ۶۴٫۰۲ سقوط کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت در نمودار به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۶۵٫۹۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۴٫۰۲ قرار گرفته است و از آنجایی که قیمت در این موج نتوانسته به سطح مقاومت ۶۹٫۱۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) برسد می توان گفت که این موج ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شده است و این عدم توانایی قیمت در افزایش بیشتر در این موج به خاطر وجود سطح مقاومت مستحکم ۶۸٫۳۳ بر روی چارت روزانه است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۸۶٫۷۴ به ۴۹٫۹۳ تشکیل شده است. بنابراین در نمودار روزانه چنانچه قیمت به هر دلیلی نتواند از سطح مقاومت ۶۸٫۳۳ عبور کند این شانس وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۶۳٫۹۹ دلار در هر بشکه کاهش داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت نفت برنت دریای شمال و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن