تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۱۹۰ دلار در هر تن را بشکند و در کوارتر دوم سال میلادی ۲۰۱۹ تا سطح حمایت بعدی ۵۸۳۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی مس در سطح ۶۵۵۵ (بالاترین سطح ۲۱ مارس ۲۰۱۹) موج B خود را کامل کرده است و این دومین موج از یک حرکت اصلاحی بزرگ از سطح ۷۳۴۸ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۸) محسوب می شود. از منظر تحلیل تکنیکال موج B یک الگوی صاف بی قاعده به خود گرفته که از سه موج کوچک شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج c تقریبا به اندازه ۱٫۳۸۲ برابر از طول موج اول یعنی موج a است که توسط خطوط فیبوناچی پروجکشن مشخص گردیده است.

چنین ارتباط تکنیکالی به همراه یک الگوی سقف دو قلو کوچکی که در اطراف سطح ۶۵۵۵ ساخته شده تاییدکننده تکمیل شدن موج B می باشد و از آنجایی که قیمت آن هم کنون در موج نزولی C قرار گرفته است در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۴۷۵ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۷۳۴۸ است.

با این حال بهتر است تارگت نزولی واقع بینانه را در کوارتر دوم سال در حدود سطح ۵۸۳۳ در نظر گرفت که بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۶۱۹۰ این تارگت تایید و قابل دسترس خواهد بود. از آنجایی که سقف دو قلو به تارگت نزولی ۶۱۵۰ اشاره دارد از این رو شکسته شدن سطح حمایت ۶۱۹۰ بسیار محتمل به نظر می رسد. لازم به ذکر است در این مدت سطح مقاومت قیمت جهانی مس بر روی ۶۴۳۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل روزانه بالای آن تثبیت شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۵۸۲ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در میان مدت پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۸۲۴ را بشکند و در کوارتر دوم سال میلادی ۲۰۱۹ تا سطح حمایت بعدی ۱۷۳۵ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار هفتگی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۲۶۷ قرار گرفته است و از آنجایی که قبلا قیمت در این موج به زیر سطح حمایت ۱۸۲۴ کاهش یافته بود به همین خاطر احتمال ریزش بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۱۵۵۰ وجود دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند الگوی سر و شانه که از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح دسامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته به تارگت نزولی ۱۲۴۰ اشاره دارد اما بهتر است در طی سه ماهه آینده تارگت کاهشی واقع بینانه را در حدود سطح ۱۷۳۵ در نظر گرفت. به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۸۲۴ اتفاق افتاده است صرفا یک پول بک به سوی سطح ۱۹۲۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) می باشد که این حرکت پول بک تکمیل شده است.

در چارت پایین تنها به شرط افزایش قیمت به بالای سطح ۱۹۵۱ (بالاترین سطح ۲۰ مارس ۲۰۱۹) تاییدی در جهت استمرار حرکت پول بک به سوی سطح ۱۹۹۳ می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به زیر سطح ۱۸۴۵ (پایین ترین سطح ۱۱ مارس ۲۰۱۹) برسد تارگت نزولی ۱۷۳۵ دلار در هر تن را تایید خواهد کرد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن