تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه به سوی سطح حمایت ۱۳۱۳ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به فرود قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۱۳۰۵ می شود و این موضوع را عدم توانایی قیمت آن در شکست سطح مقاومت ۱۳۲۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۳۲۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد و این سطح توسط نرخ ۱۳۲۱ این منطقه را تبدیل به رزیستنس و مقاومت قوی کرده است و این سطح ۱۳۲۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۳۴۶ به ۱۲۸۰ تشکیل شده است.

از این رو برای امروز با توجه به اینکه چرخه سه موجی قیمت که از سطح ۱۲۸۰ شروع شده در اطراف سطح مقاومت ۱۳۲۱ تکمیل شده است احتمال کاهش دوباره قیمت به سوی سطح حمایت ۱۳۱۳ وجود دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۳۲۲ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود سیگنال خرید تا سطوح ۱۳۳۱ و ۱۳۳۷ صادر خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

قیمت جهانی اونس طلا طبق پیش بینی دیروز تا سطح حمایت ۱۳۱۳ پایین آمد و دلیل آن این بود که دیروز بازارهای سهام پس از یک سقوط شدید از ترس رکود اقتصادی، دوباره اوج گرفتند و نرخ بازدهی اوراق قرضه هم کمی بالارفت که همین به تقویت قیمت شاخص جهانی دلار آمریکا به بالاترین نرخهای دو هفته اخیر کمک کرد.

بازارهای سهام هر چند دیروز اندکی بهبود یافتند که این کمی باعث کاهش در قیمت طلا شده است اما امروز شاخصهای سهام بین الملل مجدد حکایت از کاهش قیمت ها دارند. با این حال از منظر تحلیل تکنیکال انتظار می رود دوباره قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح حمایت ۱۳۱۳ کاهش یابد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۳۲۲ با قدرت شکسته شود تا خریداران را وارد بازار کند.

دیروز بازارهای طلا با ثبات قیمت در شاخص های بورس منطقه اروپا و بازارهای آسیا و سود بیشتر اوراق قرضه آرام شد و همین مساله کمی از اشتهای سرمایه گذاران برای خرید طلا کاست. سرمایه ‌گذاران اکنون چشم به آخرین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا دارند که قرار است روز پنجشنبه در پکن چین آغاز شود و همچنین توجه شان به رأی برگزیت در معاملات امشب است که در آن قانون گذاران در مورد گزینه ها قضاوت خواهند کرد.

با این حال باید توجه داشت امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۷۸۴٫۲۶۰ تن افزایش یافته و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا