تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK9) پیش بینی می شود به این افزایش قیمت از پایین ترین نرخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۹ یعنی سطح ۶۲٫۹۹ دلار به ازای هر بشکه در برابر مقاومت ۶۴٫۶۲ پایان دهد و بعد از آن به سوی سطح حمایت ۶۲٫۸۰ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج C از سطح ۵۱٫۲۳ تشکیل شده اند و دسته بندی افزایش قیمت از سطح ۶۲٫۹۹ دشوار به نظر می رسد زیرا هم می توان به عنوان یک حرکت گسترش یافته از موج C در نظر گرفت و هم اینکه آن را دومین موج از یک حرکت اصلاحی از سطح ۶۴٫۶۲ به حساب آورد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در هر صورت برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۶۲ می تواند روند پیشرفت موج c را به سوی سطح ۶۵٫۵۶ افزایش دهد و در نمودار روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا با مقاومت کلیدی ۶۴٫۹۰ مواجه است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت اصلاحی ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی از سطح ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

به باور ما حرکت اصلاحی ایجاد شده توسط مقاومت ۶۴٫۹۰ به نظر می رسد بسیار مختصر باشد که آنرا تکمیل شده بدانیم و ممکن است از سه امواج تشکیل شود. از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد افزایش قیمت از سطح ۶۲٫۹۹ توسط یک موج b در حرکت باشد که انتظار می رود با موج c معکوس شود.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۴٫۹۰ با قدرت شکسته شود می تواند راه را برای افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۴۸ باز کند. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM9)  پیش بینی می شود قبل از معکوس شدن روند صعودی ابتدا خود را تا محدوده ۷۲٫۲۶ و ۷۲٫۷۱ بالا برساند و بعد از آن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد که در چارت مشاهده می فرمائید.

به نظر می رسید این حرکت افزایشی قیمت در بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ یعنی سطح ۷۱٫۸۷ دلار به پایان رسیده است اما افزایش روز گذشته ظاهرا ادامه روند صعودی به سمت ۷۲٫۲۶ دلار یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصد از موج (c) که از سطح ۶۴٫۰۲ آغاز شده است که  به سوی سطح ۷۲٫۷۱ خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج C از سطح ۵۹٫۴۹ در حال حرکت است.

به باور ما هر یک از این دو مقاومت به اندازه کافی قوی هستند تا جلوی این رالی افزایشی قیمت را بگیرند. در نمودار روزانه مقاومت های مشابهی برای جلوگیری از افزایش بیشتر وجود دارد. در نتیجه، در مورد اینکه نفت بتواند روند صعودی خود را حفظ کند باید با دیده ی تردید نگاه کرد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۸۶٫۷۴ به ۴۹٫۹۳ نشان دهنده مقاومت ۷۲٫۶۸ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی است که توسط یکی دیگر از سطوح مقاومت یعنی ۷۲٫۶۶ تقویت شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصد از روند صعودی از سطح ۲۷٫۱۰ به سطح ۸۶٫۷۴ قرار گرفته است.

از این رو حداقل یک اصلاح نزولی مناسب و معقول تا حدود سطوح ۶۸٫۳۳ الی ۶۳٫۹۹ دلار به ازای هر بشکه قابل پیش بینی است. در چارت بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ به میزان ۳٫۰۹۶- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی ۴٫۰۹۱ میلیون بشکه افزایش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۷٫۰۲۹ میلیون بشکه به میزان ۱٫۲۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن