تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM9) پیش بینی می شود سطح مقاومت ۶۶٫۵۷ دلار به ازای هر بشکه را تاچ کند و در صورت صعود قیمت به بالای آن می تواند منجر به افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۷۸ شود.

در چارت پایین سطح مقاومت ۶۶٫۵۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج افزایشی C از سطح ۵۱٫۲۳ شناسایی شده است که فعلا راه را برای صعود به سوی سطح ۶۷٫۷۸ مسدود کرده است. این احتمال قویا وجود دارد که این موج به سطح ۶۹٫۷۳ برسد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت مشخص است قیمت بر مانع قیمت در سطح مقاومت ۶۴٫۶۲ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی غبله کرده است. با این حال، باید توجه داشت که کاهش قیمت به زیر سطح ۶۵٫۲۴ می تواند نشان دهد که شکست اخیر سطح مقاومت ۶۵٫۵۶ یک شکست غلط است و ممکن است به سوی سطح ۶۴٫۶۲ بازگردد.

در نمودار روزانه ، قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح مقاومت ۶۴٫۹۰ را پشت سر گذاشته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصد از روند صعودی از سطح ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ قرار داشت و این احتمال وجود دارد که به سوی سطح ۶۹٫۴۸ افزایش داشته باشد که این سطح نزدیک به ۶۹٫۷۳ در چارت یک ساعته می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM9) همانطور که از الگوی امواج الیوت و تحلیل فیبوناچی پروجکشن آن مشخص شده است پیش بینی می شود خود را تا سطح ۷۵٫۴۱ افزایش دهد و این موج افزایشی از سطح ۶۴٫۰۲ یعنی در موج (c) قرار گرفته است. در چارت بعدی این موج به طور مختصری به بالای سطح مقاومت ۷۴٫۲۰ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی رسیده است و به احتمال زیاد در محدوده ۷۵٫۴۱ تا ۷۷٫۳۵ قرار گیرد.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت قیمت بر روی ۷۳٫۴۶ وجود دارد که تنها در صورت کاهش قیمت به زیر آن می تواند باعث کاهش قیمت به سوی سطح ۷۲٫۲۶ شود. در نمودار روزانه، قیمت نفت برنت دریای شمال سطح مقاومت قوی خود در سطح ۷۲٫۶۶ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصد از روند اصلاحی صعودی از سطح ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ را شکسته است.

این سطح مقاومت توسط یکی دیگر از مقاومت های ۷۲٫۶۸ تقویت شده بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصد از روند اصلاحی نزولی از سطح ۸۶٫۷۴ به ۴۹٫۹۳ قرار داشت. حالا شکست این سطوح مقاومت یک پیروزی بزرگ برای خریداران نفت برنت دریای شمال محسوب می شود که برای آنها راه را برای صعود بیشتر به سوی سطح مقاومت ۷۸٫۰۵ دلار به ازای هر بشکه فراهم آورده است. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن