تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM9) پیش بینی می شود سطح حمایت ۶۵٫۵۶ دلار به ازای هر بشکه شکسته شود و به حمایت بعدی ۶۴٫۶۲ برسد و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست مقاومت ۶۶٫۵۷ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۵۱٫۲۳ تشکیل شده است.

این سطح مقاومت پروجکشن به طور کلی به عنوان یک مقاومت قوی کار نمی کند با این حال یکی دیگر از سطوح مقاومت در ۶۶٫۳۱ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصد از موج افزایشی c از سطح ۵۸٫۲۰ این منطقه ۶۶٫۳۱ تا ۶۶٫۵۷ را به مقاومت مهمی تبدیل کرده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این دو سطوح مقاومت دست به دست هم باعث شده است تا قیمت اصلاح کند و همانطور که توسط یک کانال صعودی کوچک نیز نشان داده شده است ممکن است به سوی سطح ۶۴٫۶۲ برگردد. این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶٫۵۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب افزایش قیمت به ۶۷٫۷۸ شود.

در نمودار روزانه نیز ممکن است قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۶۴٫۹۰ برگشت داشته باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی از ۲۶٫۰۵ به ۷۶٫۹۰ می باشد و پس از اتمام این حرکت اصلاحی، نفت ممکن است روند صعودی خود را به سمت ۶۹٫۴۸ بازگرداند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ – ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM9) همانطور که از الگوی امواج الیوت و تحلیل فیبوناچی پروجکشن آن مشخص شده است پیش بینی می شود تا سطوح ۷۴٫۲۰ و ۷۵٫۴۱ افزایش دهد و این موج افزایشی از سطح ۶۴٫۰۲ یعنی در موج (c) قرار گرفته است.

در چارت پایین این موج به طور مختصری به بالای سطح مقاومت ۷۴٫۲۰ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی رسیده است و به احتمال زیاد بعد از شکسته شدن سطح ۷۴٫۷۳ در محدوده ۷۵٫۴۱ تا ۷۷٫۳۵ قرار خواهد گرفت. از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت قیمت بر روی ۷۳٫۴۶ وجود دارد که تنها در صورت کاهش قیمت به زیر آن می تواند باعث کاهش قیمت به سوی سطح ۷۲٫۲۶ شود.

در نمودار روزانه، قیمت نفت برنت دریای شمال سطح مقاومت قوی خود در سطح ۷۲٫۶۶ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصد از روند اصلاحی صعودی از سطح ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴ را شکسته است. این سطح مقاومت توسط یکی دیگر از مقاومت های ۷۲٫۶۸ تقویت شده بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصد از روند اصلاحی نزولی از سطح ۸۶٫۷۴ به ۴۹٫۹۳ قرار داشت.

حالا شکست این سطوح مقاومت یک پیروزی بزرگ برای خریداران نفت برنت دریای شمال محسوب می شود که برای آنها راه را برای صعود بیشتر به سوی سطح مقاومت ۷۸٫۰۵ فراهم آورده است و هر گونه حرکت اصلاحی محدود به همین سطوح حمایت ۷۲٫۶۸ و ۷۲٫۶۶ دلار به ازای هر بشکه خواهد بود.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ به میزان ۶٫۹۰۰ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۳٫۰۹۶- میلیون بشکه کاهش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۳۹۶- میلیون بشکه به میزان ۱٫۲۵۵ میلیون بشکه افزایش داشته باشد. در چارت پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن