تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۱۲۸۸ را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۹۵ صادر کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۸۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۳۲۴ به ۱۲۶۵ تشکیل شده است و این روند می تواند به سه موج تقسیم شود. این ساختار قیمت به همراه جهش شدید از سطح ۱۲۶۵ نشاندهنده تغییر روند است.

افزایش قیمت ممکن است شامل سه موج باشد و تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال رساندن قیمت به سوی سطح ۱۲۹۵ است. در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۲۸۰ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود سیگنالی در جهت استمرار موج نزولی b به سوی سطوح ۱۲۷۰ و ۱۲۶۵ صادر خواهد کرد.

در چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا در حال تست سطح مقاومت ۱۲۸۳ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۱۸۰ به ۱۳۴۶ تشکیل شده است و در صورتیکه کندل روزانه بالای آن بسته شود زمینه را برای تقویت بیشتر به سوی سطح ۱۳۰۷ فراهم می آورد.

با این حال برای تایید این تارگت لازم است که از خط روند نزولی رسم شده نیز با قدرت عبور کند. هر چند در اولین تلاش خود چندان موفق به تثبیت بالای این سطح مقاومت ۱۲۸۳ نشد اما به احتمال زیاد در تلاش دوم می تواند از این سطح مقاومت ۱۲۸۳ با قدرت عبور کند و خود را به سطوح ۱۲۹۵ و ۱۳۰۷ برساند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ ۳۸٫۲ ۵۰ ۶۱٫۸ ۷۶٫۴ ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن بعد از شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۸۳ یا ۱۲۹۱ به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی نیز سرمایه گذاران اونس طلا در انتظار نتایج جلسه دو روزه بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) هستند تا ببینند آیا در بیانیه فردا شب ، بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخ بهره را پایین نگه خواهد داشت یا خیر. امروز میزان رشد فعالیت های کارخانه ای چین (PMI) در ماه آوریل به شکل غیرمنتظره ای با کاهش مواجه شد و این نشان می دهد که اقتصاد این کشور از مسیر رشد و رونق بالای اقتصادی خود فاصله گرفته است که در واکنش به این خبر قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای افزایش به بالای سطح مقاومت ۱۲۸۳ است.

برای امروز و فردا بازار اکنون در انتظار انتشار مجموعه ای از آمارهای اقتصادی در منطقه اتحادیه اروپا و همچنین بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا است. قویا انتظار می رود بانک فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند، زیرا انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم سیاست گذاران بانک فدرال رزرو آمریکا را نگران وضعیت اقتصادی کرده است.

بنابراین بیانیه جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) فردا شب و گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه برای بازار جهانی اونس طلا بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت قیمت جهانی اونس طلا را تا حد زیادی مشخص نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا