تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به حرکت اصلاحی افزایشی خود در حوالی سطح مقاومت ۱۲۹۱ که دیروز شاهد آن بودیم پایان داده باشد و دوباره به سوی سطوح حمایت ۱۲۷۳ و ۱۲۶۷ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۳۲۴ قرار گرفته اند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۲۶۵ (پایین ترین سطح ۲۳ آوریل ۲۰۱۹) می‌تواند شکل یک الگوی صاف (Flat) را داشته باشد که شامل سه موج است که تقریبا از نظر طولی با هم برابر هستند و در حرکت نزولی در صورتیکه سطح حمایت ۱۲۷۳ با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار موج نزولی C از سطح ۱۲۵۸ صادر خواهد کرد.

در چارت روزانه نیز پیش بینی می شود که قیمت جهانی اونس طلا این حرکت خنثی و رنج بین دامنه باریک ۱۲۸۳ و ۱۲۶۳ را بزودی تکمیل کند و در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۹۱ که مماس با خط روند نزولی رسم شده در چارت روزانه است با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۲۹۹ و ۱۳۰۷ خواهد شد.

در غیر این صورت می بایست نسبت به ادامه حرکت نزولی از نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۱ که قبلا بدان اشاره کردیم با احتیاط عمل کرد زیرا ممکن است این حرکت اصلاحی آغاز شده مثل حرکت ریزشی دیروز در حوالی این سطح مقاومت ۱۲۹۱ پایان یابد. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نخست وزیر چین قرار است این هفته برای انجام مذاکرات تجاری به واشنگتن سفر کند تا بلکه بتواند با انعقاد یک توافق تجاری با مقامات آمریکایی از افزایش مجدد تعرفه های دولت آمریکا علیه کالاهای چینی جلوگیری کند و فعلا این مساله مانع از افزایش قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۹۱ شده است. بازارها منتظر آغاز مذاکرات تجاری دو روزه در واشنگتن هستند که ببینند آیا مذاکره کنندگان چینی می‌توانند کاخ سفید را مجبور به عقب نشینی از افزایش احتمالی تعرفۀ واردات چین کنند یا خیر.

واشنگتن، اخیرا پکن را متهم کرده است که بر تعهدات در مذاکرات تجاری خود عقب نشینی کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه تهدید کرد که تعرفه های موجود در کالاهای چینی را افزایش می دهد و اگر توافقی بین طرفین مذاکره کننده وجود نداشته باشد، به زودی افزایش تعرفه ها بر کالاهای وارداتی چین را اعمال خواهد کرد.

از سوی دیگر آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۷۳۹٫۹۳۷ تن کاهش یافته است و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

بنابراین می بایست نسبت به ادامه حرکت نزولی از نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۱ با احتیاط عمل کرد زیرا این حرکت اصلاحی افزایشی قیمت که در واکنش به تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه کالاهای وارداتی چین آغاز شده در حوالی سطح مقاومت ۱۲۹۱ پایان یافته است و همانطور که در بخش تکنیکال گفته شد دوباره به سوی سطوح حمایت ۱۲۷۳ و ۱۲۶۷ کاهش یابد مگر آنکه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۲۹۱ بسته شود تا سیگنال افزایش به سطوح ۱۲۹۹ و ۱۳۰۷ صادر کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا