تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن در کوتاه مدت و میان مدت دوباره به سوی سطح حمایت ۶۱۶۶ دلار در هر تن کاهش یابد و در صورت شکسته شدن آن تا سطح حمایت بعدی ۶۰۶۲ و ۵۹۳۳ سقوط کند.

همانطور که در چارت پاینی دیده می شود این سطح حمایت ۶۱۶۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۷۲۵ به ۶۶۰۸ تشکیل شده است و افزایش قیمت پس از برخورد به سطح حمایت ۶۱۶۶ صرفا یک پول بک به سوی سطح مقاومت ۶۲۷۱ است که دوام زیادی نخواهد داشت.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بنابراین براساس حرکت خنثی و رنج قیمت در دامنه باریک ۶۲۹۵ و ۶۵۵۵ این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح ۶۰۶۲ کاهش یابد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۲۹۵ باعث افزایش کوتاه قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۳۹۹ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در کوتاه مدت و میان مدت همچنان پیش بینی می شود سطح حمایت ۱۷۸۵ شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۱۷۱۰ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی مشخص است این سطح حمایت ۱۷۱۰ بر روی پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۹ قرار گرفته است و قیمت آن در موج نزولی C از سطح ۱۹۵۱ در نوسان است که پیش بینی می شود خود را تا سطوح ۱۶۵۳ و ۱۵۸۳ پایین بکشاند. با این حال بهتر است حد تارگت نزولی واقع بینانه در حدود سطح ۱۷۱۰ در نظر گرفت.

این در حالی است که در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت بر روی ۱۸۵۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۱۷۸۵) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۲۱ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی مشخص شده است و روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن